خبرگزاری کار ایران

همکاری بانک تجارت و وزارت کار در هدفمندسازی تامین مالی SMEها

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۴۵۳

بانک تجارت و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در نشستی با حضور نمایندگان بانک سپرده‌ای آلمان به بررسی راهکارهای تامین مالی هدفمند و موثر بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط (SME) پرداختند.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی بانک تجارت، در نشستی با حضور عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مدیران ارشد بانک تجارت و نماینده بانک سپرده‌ای آلمان، جدیدترین روش‌های تامین مالی و حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط را مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون وزیر کار در این جلسه با بیان اینکه هنوز در بانک‌های کشور سازماندهی مشخصی در خصوص تامین مالی SME ها انجام نشده است، گفت: وزارت کار به عنوان متولی بخش اشتغال کشور همواره دغدغه کارآفرینی و ایجاد اشتغال در جامعه را داشته و معتقدیم با توجه به تاثیر بسزای بنگاه‌های کوچک و متوسط در کارآفرینی و اشتغال، هدفمندسازی تامین مالی و تخصیص صحیح منابع مالی برای این بنگاه‌ها حائز اهمیت است.

وی به ظرفیت‌های بانک سپرده ای آلمان اشاره کرد و افزود: این بانک در چندین کشور مختلف از جمله جمهوری آذربایجان همکاری‌های مشابهی را در زمینه تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط داشته و بانک‌های ایرانی نیز می‌توانند از تجارب، ظرفیت‌های سیستماتیک و توان آموزشی این مجموعه استفاده کنند.

محمدابراهیم مقدم مدیرعامل بانک تجارت نیز با بیان اینکه این بانک به عنوان یک سازمان یادگیرنده، همواره به‌روز رسانی روش‌های مدیریت ریسک، اعتبارسنجی و تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی را مدنظر داشته است، افزود: بانک تجارت در سال جاری بانکداری شرکت‌های کوچک و متوسط را در برنامه خود دارد و این همکاری با وزارت کار و بانک سپرده‌ای آلمان می‌تواند به نقطه عطفی در جهت هدفمندسازی تامین مالی SME ها تبدیل شود.

مدیرعامل بانک تجارت در ادامه با اشاره به برخی دغدغه‌های بانک‌ها در همکاری با بنگاه‌های کوچک و متوسط، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه‌ها و بازار کسب و کار کشور، تلاش برای کاهش هزینه‌های تولید و تولید هدفمند کالاها و مدیریت هزینه‌ها می‌تواند این بنگاه‌ها را به سودآوری برساند.

هیبت الله سمیع رئیس هیات مدیره بانک تجارت نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت اجرای صحیح فرایند بومی‌سازی دانش بین‌المللی تامین مالی و هماهنگی با سایر دستگاه‌های مرتبط کشور، گفت: بانک تجارت آمادگی این را دارد که در مرحله ابتدایی، بررسی و طراحی روش‌های هدفمند تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط را با همکاری بانک سپرده‌ای آلمان آغاز کند و مراحل اجرایی را در قالب یک برنامه زمان بندی به اجرا برساند.

خانم آنیا داینزر، نماینده بانک سپرده‌ای آلمان نیز با بیان اینکه حدود ۲۵ سال است که این بانک در حوزه تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط در کشورهای مختلف فعالیت می‌کند، گفت: ما می‌توانیم در مرحله طراحی، نگارش دستورالعمل‌ها، ارزیابی ریسک، اعطای تسهیلات و رصد فرایند تخصیص و بازگشت تسهیلات، همکاری لازم را داشته باشیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در صورت آغاز همکاری، این مجموعه آمادگی دارد در حوزه آموزش کارمندان تمامی ارکان اعتباری و سایر اقدامات زیرساختی همکاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز