خبرگزاری کار ایران

کرباسیان خواستار شد؛

حمایت از استارت آپ‌ها در دستور کار بانک‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۸۳۲

وزیر اقتصاد با تاکید بر لزوم حمایت بانک‌ها از استارتاپ آپ‌ها و طرح‌های دانش بنیان، بیان داشت: نیاز به نقدینگی، نوسازی، پُرکردن ظرفیت‏‌های خالی و استفاده از زمینه‏‌های صادراتی احساس می‏‌شود.

به گزارش ایلنا؛ مسعود کرباسیان در مجمع بانک صنعت و معدن گفت: بانک صنعت و معدن یک بانک توسعه ‏ای و تخصصی است که انتظار می‏ رود در رونق بخش صنعت، معدن و تجارت اقدامات مهمی را به انجام برساند. البته برای رونق این بخش‏ ها نباید بانک صنعت و معدن تنها باشد بلکه صندوق ضمانت صادرات، بانک توسعه صادرات و مدیریت صنعتی هم باید حمایت و کمک‏ هایشان را دریغ نکنند.

وی افزود: در ابتدا قرار بود بانک توسعه تعاون حمایت‏ های لازم را در بحث صنایع کوچک و متوسط داشته باشد و باید این موضوع در زمان مشخص مورد بررسی قرار گیرد، از طرفی بانک ایران و اروپا با توجه به شرایط پسابرجام می ‏تواند به عنوان یک بانک قدرتمند عمل کند.

کرباسیان ادامه داد: در بحث فاینانس نیز که حدود ۳۰ میلیارد دلار است بیشتر به دو بخش طرح ‏های صنعتی و آب پرداخته شده که اگر بتوانید بخش خصوصی را نیز در بحث فاینانس مشارکت دهید، آن‏ها نیز می ‏توانند در جهت رونق صنعت کمک کننده باشند و بسیار مطلوب است.

وی در خصوص نوسازی صنایع عنوان داشت: در رشد ۸ درصدی سالیانه برنامه ششم ۷.۲ درصد آن بحث افزایش بهره‏ وری است بدین معنی که نیاز به نقدینگی، نوسازی، پُرکردن ظرفیت‏ های خالی و استفاده از زمینه‏ های صادراتی احساس می‏ شود که باید در برنامه ‏های راهبردی لحاظ شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: موضوع شرکت‏ های دانش ‏بنیان از موارد مهمی است اما متاسفانه فضای این بخش در سیستم بانکی کشور خالی است و باید حمایت‏ های لازم از دانش ‏بنیان ‏ها و استارت ‏آپ ‏ها صورت گیرد.

وی گفت: در زمینه معادن باید سیاست ‏های وزارت صنعت را دنبال کنیم. در وزارت نفت بخش ‏های اکتشاف، بهره ‏برداری و نگهداری تجمیع شدند و اقدام پسندیده ‏ای بود، اگر امکان این اقدام در بخش معادن هم وجود داشته باشد، خالی از لطف نیست.

کرباسیان افزود: از محورهای مهمی که در بودجه کشور وجود دارد اشتغال، دانش‏ بنیان ‏ها، پروژه‏ های زیست محیطی و اصلاح ساختار در بخش‎های انرژی، یارانه و صندوق بازنشستگی‎ است که سه بخش اول مرتبط با حوزه فعالیت بانک صنعت و معدن است و خواهش بنده این است که به این حوزه ‏ها بیشتر توجه شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز