خبرگزاری کار ایران

جبل‌عاملی تاکید کرد؛

حرکت بانک‌ها به سمت پژوهش‌محوری

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۸۴۱

پژوهشگر برتر ششمین مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری در حوزه پول و بانک گفت: بانک‌ها باید به سمت پژوهش‌محوری حرکت کنند چراکه این موضوع به پویا شدن سیستم بانکی کمک می‌کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی، پویا جبل‌عاملی درباره اهمیت پژوهش به ویژه در حوزه پولی و بانکی اظهار داشت: یکی از مشکلات حال حاضر نظام بانکی مسائل مربوط به عقب‌ماندگی سیستم بانکی از تغییر و تحولات رخ داده در دنیا است، چراکه در دوره تحریم یکی از مهم‌ترین مشکلات ما این بود که دانش را از دست دادیم و از پیشرفت‌های صورت گرفته عقب ماندیم.

وی با تاکید بر لزوم جبران این عقب‌ماندگی، افزود: یکی از راه‌هایی که عقب‌ماندگی را جبران می‌کند، پژوهش‌هایی است که در حوزه بانکی صورت می‌گیرد و اگر سیستم بانکی پویایی داشته باشیم با تداوم این پژوهش‌ها و نوآوری‌ها علاوه بر جبران عقب‌ماندگی می‌توانیم حتی جلو نیز بزنیم و به پیشرفت‌های چشمگیری دست یابیم.

پژوهشگر برتر ششمین مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری در حوزه پول و بانک با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما نظام انگیزشی برای پژوهش وجود ندارد، گفت: این موضوع باعث می‌شود رغبت نخبگان به پژوهش کم شود و انگیزه‌های تحقیقاتی از بین برود.‌

جبل‌عاملی با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری و تقدیر از پژوهشگران برتر نظام بانکی گفت: اقداماتی مانند تقدیر از پژوهشگران می‌تواند به آنها انگیزه دهد و به نظرم برگزاری این مراسم کار مفیدی است که هر سال انجام می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات بانک مرکزی برای توسعه پژوهش در سیستم بانکی تصریح کرد: با توجه به اینکه بانک‌ها بودجه کافی را برای کارهای تحقیقاتی اختصاص نمی‌دهند، بانک مرکزی با ایجاد پژوهشکده پولی و بانکی این نقصان را پوشش داده است. ضمن اینکه با این اقدام به عنوان یک بانک مادر الگویی برای بانک‌های دیگر می‌شود تا پژوهش‌محور باشند و در بخش R&D سرمایه‌گذاری کنند که این موضوع به پویا شدن سیستم بانکی کمک می‌کند.

این صاحبنظر پولی و بانکی با تاکید بر ضرورت تخصیص بودجه بیشتر برای تحقیق در مسائلی که سیستم بانکی با آن مواجه است، خاطرنشان کرد: تعریف پروژه‌ها و به‌کارگیری محققان دانشگاهی و پژوهشگران سیستم بانکی برای مسائلی که وجود دارد اقدامی است که همه موسسات پژوهشی در دنیا انجام می‌دهند.

جبل‌عاملی ادامه داد: کارهای تحقیقاتی باید ارج نهاده شود، چراکه ممکن است برای چند تحقیق بودجه صرف شود و به نتیجه نرسد اما اگر یک تحقیق به نتیجه برسد می‌تواند منافعی بیش از هزینه‌های انجام شده را ایجاد و در نتیجه به کاراتر شدن سیستم کمک کند.

گفتنی است؛ هفتمین مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری در حوزه پول و بانک روز سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ در سالن اجتماعات بانک مرکزی برگزار و از آثار منتخب حوزه پول و بانک و پژوهشگران برتر نظام بانکی تقدیر خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز