خبرگزاری کار ایران

حجت اله صیدی اعلام کرد:

دارایی‌های بانک صادرات ایران ١٧٠٠ هزار میلیارد ریال شد

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۵۳۹

مدیرعامل بانک صادرات ایران از پیگیری برنامههای این بانک برای افزایش سرمایه خبر داد و گفت: در حال حاضر افزایش سرمایه برای همه بانکها نیاز است. افزایش سرمایه در بانک صادرات ایران نیز در دست اقدام است که با توجه به ضوابط خاص موجود از سوی بانک مرکزی، بورس و سهامداران از جمله دولت، سهام عدالت، سهامداران خصوصی و نهادهای سرمایهگذاری که در ترکیب سهامداری ملاحظات آن باید رعایت شود که خود نیازمند پیش بینی منابع متعددی بوده و قدری زمان بر است.

به گزارش ایلنا، حجتاله صیدی افزایش سرمایه آتی این بانک را مورد تاکید قرار داد و گفت: همانطور که در مجامع بهمن و اسفند سال قبل اعلام شد، افزایش سرمایه در دستور کار بانک است و فرآیندهای مقدماتی این امر و گزارشهای لازم برای پیشبرد این فرآیند هم در حال انجام است تا بتوانیم مجمعی را به منظور افزایش سرمایه برگزار کنیم. از این رو  باید تمام جوانب افزایش سرمایه و برنامهها، منافع و معایب احتمالی مورد بررسی قرار گیرد که به محض نهایی شدن و اخذ مجوزها از سوی بانک مرکزی بورس و سهامداران مجمع برگزار خواهد شد.

وی تجدید ارزیابی داراییهای بانک را به عنوان بخشی از منابع افزایش سرمایه آینده بانک اعلام کرد و در عین حال افزود: برنامه افزایش سرمایه شامل بخشهای مختلفی است که بخشی از آن شامل تجدید ارزیابی نیز می شود اما باید منتظر تکمیل شدن طرح توجیهی و منابع تامین افزایش سرمایه بود تا همه چیز به طور کامل مشخص شود.

وی ادامه داد: دارایی بانک صادرات ایران از ١٧٠٠ هزار میلیارد ریال فراتر رفته که طبیعتا در مورد بانکی با این میزان دارایی و حمایتهایی که از سوی دولت در مورد برونرفت از مشکلات بانکی در دست اجرا است، تنها باید در مورد بقا و توسعه بیش از پیش آن تصمیم گیری کرد.

صیدی همچنین گفت: برنامههای بانک که پیشتر اعلام شد با جدیت در حال اجراست در شش هفته پایانی سال ٩٦ برنامه کوتاهمدتی را داشتیم و دو کار عمده انجام شد، اول روند جذب منابع را افزایش دادیم و در مرحله دوم مطالبات را بهبود بخشیدیم که این دو منجر به توقف افزایش زیان شد و این روند ادامه دار است.

وی گفت: فروش دارائیهای مازاد نیز به طور مرتب در حال پیگیری است. فروش دارائیهایی که در زنجیره خدمات مالی ما نیستند در دست اقدام است و مذاکرات برای واگذاری آنها در حال پیشرفت است.

مدیرعامل بانک صادرات ایران تاکید کرد: رویکردها هم در بانک صادرات ایران توسعه خواهد یافت و امسال روند زیاندهی آن معکوس خواهد شد، در سال ٩٨ وارد مرحله سوددهی میشویم. همچنین شمولیت ماده ١٤١ هم با همین برنامهها برطرف میشود. با برگشت روند زیاندهی و تبدیل آن به سوددهی و افزایش سرمایه که باید مراحل آن طی شود این مساله هم برطرف خواهد شد.

وی گفت: ما با افزایش منابع ارزان قیمت و افزایش گردش پول میتوانیم کاهش هزینه تمام شده پول را داشته باشیم که داخلی است و برنامه هم برای آن داریم.

مدیرعامل بانک صادرات در خصوص فعالیتهای بینالمللی بانک هم گفت: در بخش بینالملل توانستیم فعالیتهای خوبی داشته باشیم، به سیستم یکپارچه اروپا target٢ متصل شدیم و قدری هم مبادلات وجه داشتیم. در حال حل کردن مشکل سوئیفت هستیم و در شعب خلیجفارس از جمله امارات و عمان توسعه فعالیت دادیم و در تلاش هستیم تا بتوانیم مشکلات موجود در بخشهای بینالمللی را تا جای ممکن کاهش دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز