خبرگزاری کار ایران

خزاعی در دیدار با وزیر شرکتها و نوآوری سوئد پیشنهاد داد:

همکاری برای سرمایه گذاری در بخشهای انرژی، حمل و نقل و ارتباطات

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۹۶۹

محمد خزاعی معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران در دیدار با میکاییل دامبرگ وزیر امور شرکتها و نوآوری سوئد همکاری برای سرمایه گذاری در بخشهای انرژی، حمل و نقل و ارتباطات را پیشنهاد داد.

به گزارش ایلنا از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی(شادا)، خزاعی ضمن تشریح شاخصها و عملکرد اقتصاد کلان کشور، ایران را کشوری باثبات و سرزمین فرصتهای طلایی سرمایه گذاری توصیف کرد که در مقایسه با کشورهای همسایه و منطقه مزیتهای رقابتی ویژه ای دارد.

خزاعی در ادامه ضمن اعلام حمایت همه جانبه دولت جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابط اقتصادی با سایر کشورها منجمله سوئد در چارچوب منافع ملی ایران اضافه نمود؛ یکی دیگر از ابعاد مهم توافق حاصل شده با کشورهای 1+5 در موضوع هسته ای آمادگی ایران برای تعامل و همکاری با سایر کشورها در گسترش مناسبات اقتصادی و سیاسی در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران می باشد.

معاون وزیر اقتصاد در ادامه امضای موافقتنامه های تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری، موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و موافقتامه های گمرکی را به عنوان گامی مثبت برای حفظ حقوق سرمایه گذاران خارجی در کشور مطرح کرد.

خزاعی در ادامه تصریح کرد: بعد از تشکیل دولت یازدهم ارتباط ایران با کشورهای جهان افزایش یافت و پیشنهاد های زیادی از سوی هیات های اقتصادی و تجاری دنیا پس از مذاکرات هسته ای جهت ارتقای روابط اقتصادی با ایران شاهد هستیم.

معاون وزیر اقتصاد در عین حال خاطر نشان کرد: تاکنون شرکت های بیمه ای بین المللی، اعتبار سنجی، موسسات مالی بین المللی وموسسات اعتباری صادرات(ECA) برای همکاری با ایران اعلام آمادگی کردند.

در ادامه این دیدار وزیر شرکتها و نوآوری سوئد نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار بر لزوم تشکیل کارگروهی از بخش خصوصی تاکید کرد.

"دنبرگ" با بیان اینکه در بحران اروپا، سوئد بسیار خوب عمل نموده است، تاکید کرد: سوئد در بخش های انرژی و ارتباطات پیشرفت خوبی داشته و می تواند در این بخشها همکاری خوبی با ایران داشته باشد.

وزیر شرکتها و نوآوری سوئد در پایان این دیدار گفت: ما به دنبال روابط دراز مدت با ایران هستیم و در این مسیر باید با تسهیل پرداخت های بانکی، روابط اقتصادی جدیدی شروع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز