خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اموال دولتی و اوراق بهادار وزارت اقتصاد:

ثبت 300 هزار قلم اموال دستگاه های اجرایی در بانک اطلاعات

asdasd
کد خبر : ۳۴۳۶۹۳

مدیرکل اموال دولتی و اوراق بهادار وزارت اقتصادی و دارایی از شناسایی و ثبت 300هزار قلم اموال دولتی در دستگاه های اجرایی کشور با تشکیل بانک اطلاعات اموال خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی، فریدون قربانپور در همایش آشنایی با رویکردهای نوین در مدیریت اموال دولتی و اوراق بهادار در یزد گفت: با وجودی که 14سال از تهیه آیین نامه مستند سازی و تعیین بهره بردار اموال غیر منقول دستگاه های اجرایی گذشته بود ولی متاسفانه تنها اطلاعات هشت هزار مورد از اموال دولتی ثبت شده بود.

وی افزود: با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید و تیم جدید وزارت اقتصادی و دارایی بر لزوم تنظیم اموال مالی دولت از صفر تا صد و سنددار شدن این اموال در قالب سیاست ها انقباضی دولت تاکید شد.

مدیرکل اموال دولتی و اوراق بهادار وزارت اقتصادی و دارایی با اشاره اهمیت جایگاه اطلاعات در برنامه ریزی و مدیریت گفت: در این راستا بانک اطلاعات اموال در مرکز تشکیل و سپس به صورت جداگانه در هر استان طراحی شد که کار ثبت کمی و کیفی اموال دولتی را انجام می دهند.

 

قربانپور اضافه کرد: متاسفانه مشخص نبودن وضعیت اموال دولتی و نگهداری آنها ضرر و زیان زیادی به دولت وارد می کند در حالی که شناسایی کیفی و کمی و تعیین ارزش ریالی آنها می تواند مدیریت کشور را در ارزیابی میزان داده ها و ستانده های دستگاه های اجرایی و دولتی کمک کند.

وی تصریح کرد: می خواهیم در آینده با اجرای سامانه اموال دولتی غیرمنقول و شناسایی ارزش ریالی آنها به جایی برسیم که کارنامه اموال دولتی از سوی دولت پاسخگوی یازدهم به صورت شفاف در اختیار همه شهروندان قرار گرفته و از سوی دیگر صرفه جویی در هزینه ها و اموال و نگهداری آنها صورت گیرد .

این مسئول درباره لزوم سنددار شدن اموال دولتی نیز خاطرنشان کرد: این اموال به نام دولت سنددار می شوند و بهره بردار آن وزارتخانه مورد نظر و سپس دستگاه استفاده کننده خواهد بود.

مدیرکل اموال دولتی و اوراق بهادار وزارت اقتصادی و دارایی درباره ثبت اموال منقول نیز گفت: در این خصوص دو بانک خودرو دستگاه های دولتی و بانک اوراق بهادار داریم که در مجموع و با وجود مشکلات زیاد هم اکنون 99.5 درصد خودروهای دولتی ثبت شده اند.

لزوم ارتقاء توجه مدیران استان به جایگاه اموال دولتی

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد نیز در این همایش گفت: پرداختن به موضوع اموال دولتی اعم از منقول و غیرمنقول و اهتمام در جهت حفظ و استفاده بهینه از آنها بسیار مورد تاکید قانون است که باید موردتوجه جدی مدیران دستگاههای اجرایی استان باشد.

علی نمازی افزود: این همایش به منظور ارتقای سطح توجه مدیران دستگاه ها اجرایی استان به اموال دولتی و تبیین هر چه بیشتر نقش امناء اموال، ارتقاء دانش فنی مدیران و مسئولان مرتبط، حمایت از امناء اموال دستگاه ها، بسترسازی برای شروع حسابداری بخش عمومی و آشنایی مدیران با رویکردهای نوین اداره کل اموال دولتی تشکیل شده است.

وی یادآور شد: در این همایش بیش از 220 نفر از مدیران مالی، معاونان توسعه مدیریت و منابع انسانی دستگاه ها و کارشناسان مرتبط از استان یزد شرکت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز