خبرگزاری کار ایران

توسط رئیس کل سازمان خصوصی سازی عنوان شد؛

شرایط جدید خصوصی‌سازی سرخآبی‌ها

asdasd
کد خبر : ۳۹۴۱۳۶

رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه براساس مصوبه دولت، دو باشگاه سرخآبی‌ها به عنوان موسسات فرهنگی–آموزشی شناخته می‌شوند و موضوع واگذاری‌شان سازوکار خاصی دارد گفت: خصوصی‌سازی دوباره سرخآبی‌ها منوط به ارائه لایحه جدید از سوی دولت است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی؛ پوری حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به شرایط واگذاری و خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت، این دو باشگاه به عنوان موسسات فرهنگی – آموزشی شناخته می‌شوند؛ بنابراین موضوع خصوصی‌سازی و واگذاری‌شان باید از طریق سازوکار دیگری انجام شود؛ نه آنکه کلا منتفی شده باشد.

رییس کل سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه دولت باید در چند سال گذشته لایحه ای در این خصوص به مجلس ارائه می‌داد تا مشکل خصوصی‌سازی باشگاه‌ها رفع می‌شد اظهار کرد: هم‌اکنون تلاش ‌می‌شود لایحه‌ای در رابطه با واگذاری موسسات حوزه فرهنگی، آموزشی، تحقیقاتی و سلامت به بخش خصوصی ارائه شود، چراکه در آن زمینه‌ها نیز کارهای اقتصادی فراوانی در حال انجام است که باید سامان یابد.

واگذاری سرخآبی‌ها با مصوبات عمومی امکان‌پذیر بود

وی با اشاره به اینکه تصمیم برای نحوه واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بر عهده دولت است افزود: البته دولت می‌توانست مصوبه‌ای مبنی بر فرهنگی-آموزشی شدن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ارائه نکند تا با همین مصوبات عمومی، واگذاری سرخآبی‌ها نیز در همان زمان انجام می‌شد.

پوری حسینی درباره شرایط از سرگیری روند واگذاری استقلال و پرسپولیس ادامه داد: هرگاه مصوبه دولت لغو شود، بلافاصله کار واگذاری این دو باشگاه از سر گرفته می‌شود؛ حتی اگر آن مصوبه پابرجا باشد، برای خصوصی‌سازی سرخآبی‌ها منتظر لایحه می‌مانیم.

 

قانون، بجز سرخآبی‌ها برای خصوصی‌سازی دیگر باشگاه‌های ورزشی حساسیتی ندارد

وی با اشاره به اینکه در قانون بودجه نوشته شده بود که استقلال و پرسپولیس باید واگذار شوند، تصریح کرد: در خصوص واگذاری سایر باشگاه‌ها در قانون نکته‌ای عنوان نشده از این رو حساسیتی نیز در خصوص واگذاری‍‌‌‌شان وجود ندارد.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه باشگاه‌های ورزشی عمدتا به کار اقتصادی مشغول هستند تا امور فرهنگی خاطرنشان کرد: فعلا چون مصوبه ای نیست باید برای واگذاری به بخش خصوصی، منتظر لغو مصوبه هیات دولت یا ارائه لایحه مذکور باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز