خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور مالیاتی اصفهان:

تامین هزینه‏ های جاری کشور از محل مالیات امکان‏پذیر است

مدیرکل امور مالیاتی اصفهان در خطبه‏ های نماز جمعه تصریح کرد: تامین هزینه‏ های جاری کشور و نیل به استقلال اقتصادی از محل مالیات‏ های پرداختی امکان‏پذیر است.

به گزارش ایلنا به نقل از رسانه مالیاتی ایران، امیری، مدیرکل امور مالیاتی اصفهان گفت: مالیات همواره از مهمترین، سالم‏ترین و پاک ترین منابع درآمدی دولت‏ها است و بی تردید افزایش مشارکت مردم در پرداخت مالیات از اولویت‏ های دولت به شمار می‏ رود.

وی هم‏چنین افزود: عزم دولت برای تامین هزینه های جاری از محل مالیات به تنهایی نمی‏ تواند موجب شکوفایی اقتصاد کشور شود ، بلکه لازمه‏ی تحقق این هدف،آگاهی مردم از مزایای پرداخت مالیات و اطلاع رسانی در خصوص چگونگی مصرف مالیات‏های پرداخت شده می‏ باشد.

امیری، در ادامه گفت: سازمان امور مالیاتی برنامه‏های خود را با محورهای عملیاتی اقتصاد مقاومتی تنظیم کرده است و رویکرد اداره کل امور مالیاتی استان نیز در سال جاری منطبق با آن تدوین شده است تا اهداف نظام مالیاتی کشور محقق شود .

وی، رعایت عدالت مالیاتی و مودی محوری و جلب رضایت مودیان در راستای تحقق درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده را از اهداف مهم اداره کل برشمرد.

مدیر کل امور مالیاتی اصفهان عنوان کرد: در حال حاضر طرح جامع مالیاتی به عنوان یکی از محوری‏ترین موضوعات طرح تحول اقتصادی دولت در حال اجرا و پیاده‏سازی می‏باشد که اجرای این طرح موجب ایجاد رفاه بیشتر برای مردم ورضایت خاطرآنان می شود.

وی هم‏چنین گفت: با اجرای کامل طرح جامع مالیاتی ، تحولات مثبت و اثر گذار ی در نظام مالیاتی کشور بوجود می آید که این تغییرات در راستای افزایش شفافیت اقتصادی می‏ باشد .

در خاتمه، مدیر کل امور مالیاتی اصفهان خاطر نشان کرد: با اجرای طرح جامع مالیاتی تمامی فعالان اقتصادی و دستگاه‏ های اجرایی ملزم به ارایه اطلاعات اقتصادی می‏باشند و بدین ترتیب نظام مالیاتی کشور می‏ تواند گام محکم و بلندی در زمینه مبارزه با پنهان کاری و اقتصاد زیر زمینی کشور بردارد.

 

 

کد خبر : ۳۹۸۹۸۰