خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان تأکید کرد:

ضرورت اتکا بودجه کشور بر درآمدهای مالیاتی

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت کاهش سهم نفت در بودجه کشور، خواستار اتکای بودجه کشور به درآمدهای مالیاتی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رسانه مالیاتی ایران، حسین امیری، رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از اداره کل امور مالیاتی استان اظهار داشت: مسئولان نظام مالیاتی کشور درصدد الکترونیکی کردن فرایند دریافت مالیات و به دنبال آن ایجاد شفافیت در پرداخت مالیات هستند.

امیری با اشاره به بحث فعالیت شرکت‌های بزرگ در شهرستان‌ها و پرداخت مالیات آنها در تهران، انتقال پرونده مالیاتی این شرکت‌ها به محل فعالیت آنها را پیشنهاد داد.

وی، انتقال پرونده این شرکت‌ها و وصول مالیات آنها را باعث بالا رفتن گردش مالی و بهره‌مندی استان از عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده دانست. رئیس مجمع نمایندگان کرمان، تعامل مؤدیان و اداره کل امور مالیاتی استان را یکی از عوامل موثر بر مشارکت مردم عنوان کرد و افزود : دولت باید با افرادی که با فرار مالیاتی ثروت‌اندوزی می‌کنند، برخورد کند.

محمد سلمانی، مدیرکل امور مالیاتی کرمان نیز در حاشیه این بازدید، فرار مالیاتی را نتیجه عدم شفافیت فعالیت های اقتصادی دانست و رفع این مشکل را درگرو ایجاد بانک اطلاعات مؤدیان مالیاتی عنوان کرد.

 

کد خبر : ۴۰۲۷۵۷