خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان اعلام کرد:

تلاش برای گسترش ضریب نفوذ تلفن ثابت در روستاهای لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۳۵

لرستان از لحاظ ضریب نفوذ تلفن ثابت با ۳/۲۵ درصد در جایگاه ۲۶ قرار گرفته و متأسفانه استقبال عمومی در روستا‌ها وجود ندارد، چون سرانه درآمد لرستان پایین است.

ایلنا: مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان گفت: این استان از لحاظ ضریب نفوذ تلفن ثابت با ۳/۲۵ درصد در جایگاه ۲۶ قرار گرفته و متأسفانه استقبال عمومی در روستا‌ها وجود ندارد، چون سرانه درآمد لرستان پایین است. ودر تلاش هستیم ضریب نفوذ تلفن ثابت در روستاهای لرستان را گسترش دهیم.
به گزارش خبرنگار «ایلنا» از خرم آباد، «مسیب قبادیان» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در همه شهرهای این استان امکان واگذاری تلفن ثابت به صورت سیمی یا تجهیزات بی‌سیم و با‌‌‌ همان قیمت و با قابلیت نصب اینترنت پر سرعت وجود دارد و معمولاً در صورت تکمیل فرایند ثبت‌نام حداکثر ظرف ۴۸ ساعت خط واگذار می‌شود.

بهرام بیرانوند، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرد: بیشتر مناطق شهری این استان تلفن ثابت دارنداما وضعیت در روستا‌ها مطلوب نیست.

وی گفت: با این وجود که بخش اعظم مردم لرستان ساکن روستا‌ها هستند ٰضریب نفوذ تلفن ثابت در لرستان پایین بوده که مسئولان مخابرات بایستی برای آن چاره‌ای بیندیشند. بیشتر روستاییان از خدمات تلفن همراه استفاده می‌کنند که اگر امکان استفاده از تلفن ثابت فراهم شود قطعاً آنان به علت ارزان بودن اولویتشانٰ تلفن ثابت خواهد بود.

. وی مشکل دیگر تلفن ثابت در روستاهای لرستان را سرقت کابل‌های مخابراتی اعلام کرد و افزود: البته رایزنی‌هایی انجام شده تا کابل تلفن ثابت روستا‌ها از زیر زمین کشیده شود.
«بیرانوند» درهمین حال به کشاورزان توصیه کرد، از تلفن بی‌سیم ثابت روستایی برای ارتباطات خود استفاده کنند. این سامانه شبیه تلفن همراه است که پیش‌پرداخت آن فقط ۱۰ هزار تومان است، تعرفه آن هم همانند تلفن ثابت است و از سوی دیگر برد آن تا ۳۰ کیلومتر بوده و کشاورزان می‌توانند آن را به سر مزارع خود ببرند.
مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان در ادامه با ارائه آماری دیگر از شاخص‌های مخابراتی در لرستان گفت: این استان در حوزه تلفن همراه وضع مناسبی دارد چرا که در حوزه ارتباطات سیار مقام هشتم کشوری و در بحثدیتا جزو ۱۰ استان بر‌تر محسوب می‌شود. به لحاظ جمعیتی ۴/۹۷ درصد جمعیت این استان زیر پوشش اپراتور همراه اول هستند و درمجموع ضریب نفوذ تلفن همراه این استان ۴/۶۸ در صد است.

قبادیان، با اشاره به این‌که فقط ۲ سال است که اینترنت پر سرعت وارد لرستان شده، اظهار داشت: تعداد پورت‌های پر سرعت دیتا(اینترنت دولتی) در این استان ۳۰هزار و ۱۰۵ پورت است و به همین تعداد نیز شرکت‌های خصوصی پورت واگذار کرده‌اند.

مدیر عامل شرکت مخابرات لرستان تکمیل رینگ فیبر نوری در مسیر‌های خرم آباد، کوهدشت، پلدختر، الش‌تر و نورآباد، اجرای طرح‌های ویژه برای ارتباط رسانی به مناطق روستایی فاقد ارتباط با اعتبار شرکت مخابرات کشوری، اصلاح ساختار سازمانی برای افزایش کارایی و اثر بخشی سازمان و نیز حاکم کردن فرهنگ مشتری مداری، راه اندازی مرکز ارائه خدمات متمرکز مخابرات در شهرهای خرم آباد و بروجرد، راه اندازی مرکز پاسخگویی و پشتیبانی ۲۴ ساعته برای خدمات اینترنت پر سرعت و توسعه زیرساختهای لازم برای اسقرار دولت الکترونیک را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های توسعه مخابرات لرستان خواند.
وی با بیان اینکه ساخت این ایستگاه‌ها، نقش موثری در پوشش تلفن همراه ایفا می‌کند، ادامه داد: بی‌تی اس‌های یاد شده در مناطقی مانند که‌مان، امامزاده ابراهیم نورآباد، گریت، بیشه، نوژیان، گهر، آبشار آب سفید، منطقه گلدشت بروجرد، ونایی و کاکارضا نصب شده است. پوشش دهی تلفن همراه در نقاط گردشگری، نقش موثری در توسعه صنعت گردشگری لرستان ایفا می‌کند. ‎
آمار اعلام شده از سوی شرکت مخابرات لرستان نشان می‌دهد، ضریب نفوذ تلفن ثابت در این استان ۳/۲۵ درصد است یعنی هر ۱۰۰ نفر ۲۵ خط تلفن ثابت دارند. همچنین ضریب نفوذ تلفن همراه این استان ۴/۶۸ درصد است. در بحثدیتا نیز لرستان در جایگاه دهم قراردارد. داوودزارعیان، معاون شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با ایران هرچند جایگاه لرستان را در حوزه ارتباطات سیار و بحثدیتا جایگاه قابل قبولی دانست.

وی ادامه داد: ضریب نفوذ تلفن ثابت این استان پایین است و مسئولان استانی باید برای ارتقای آن تلاش کنند. وی تصریح کرد: ضریب نفوذ تلفن ثابت در لرستان تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به میانگین کشوری که ۵/۳۴ درصد است، برسد و در این خصوص حتی اگر اعتبارات مخابرات لرستان کافی نباشد، شرکت مخابرات تسهیلات خاصی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. سیاست شرکت مخابرات توسعه فراگیر فناوری ارتباطات و اطلاعات در کل کشور است.

زارعیان تأکید کرد: اگر می‌خواهیم زیر ساخت‌های توسعه و فناوری‌های نوین را در لرستان فراهم کنیم چاره‌ای نداریم جز این‌که در حوزه مخابرات بیشتر کار کنیم. در عین حال میانگین کشوری ضریب نفوذ تلفن همراه کشور بالای ۱۰۰ است.

معاون شرکت مخابرات گفت: در ۲استان بوشهر و کردستان واگذاری اینترنت پر سرعت مخابرات متوقف شده، اما در لرستان فروش اینترنت مخابرات ادامه دارد. علت واگذارنشدن اینترنت پر سرعت مخابرات در این ۲ استان و همچنین مناطقی از شهر تهران کمبود پهنای باند دراین مناطق است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز