خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح های فاقد توجیه اقتصادی، بزرگترین مانع در مسیر رشد و توسعه لرستان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۴۷

اجرای طرح های عمرانی بدون کار کارشناسی و فاقد توجیه اقتصادی، یکی از بزرگترین مشکلات و موانع موجود در مسیر رشد و توسعه همه جانبه استان است.

ایلنا: استاندار لرستان گفت: اجرای طرح های عمرانی بدون کار کارشناسی و فاقد توجیه اقتصادی، یکی از بزرگترین مشکلات و موانع موجود در مسیر رشد و توسعه همه جانبه استان است.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، " هوشنگ بازوند " در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی شهرستان الیگودرز، افزود: بیشترین خسارت ها و ضررهای وارده به روند توسعه و عمران لرستان، ناشی از اجرای برخی طرح های غیرعلمی که بدون کار کارشناسی و مطالعاتی دقیق انجام شده، می باشد.

وی در خصوص زمینه سازی برای رشد و توسعه شهرستان الیگودرز نیز اظهار کرد: براساس آمارهای غیررسمی نرخ بیکاری شهرستان الیگودرز ۲۲ درصد و براساس آمارهای رسمی حدود ۱۸ درصد است.

بازوند گفت: به همین دلیل، ضروری است مدیران دستگاههای اجرایی با اطلاعات و آمارهای دقیق و رسمی در زمینه تهیه و تدوین طرح ها و برنامه ریزی برای رشد و توسعه منطقه و استان، اقدام کنند.

استاندار لرستان افزود: اجرای طرح پالایشگاه فرآورده های نفتی، چندین طرح توسعه مناطق نمونه گردشگری از جمله طرح های پیشنهادی است که با محوریت و مشارکت فعال سرمایه گذاران بخش خصوصی در شهرستان الیگودرز و منطقه عملیاتی خواهد شد.

نماینده عالی دولت در لرستان ضمن تاکید بر پیگیری لازم برای اخذ مجوزهای قانونی و لازم برای اجرایی شدن طرح های سرمایه گذاری، گفت: طرح توسعه منطقه گردشگری آبشار آب سفید، طرح احداثپارک ۳۰ هکتاری شرکت توسعه عمران در شهرستان و همچنین احداثپالایشگاه ۴۰ هزار بشکه ای فرآورده های نفتی از جمله طرح های در دست اقدام برای اجرا با مشارکت بخش خصوصی دراین منطقه است.

" بازوند " بر فعالیت موثر دستگاههای اجرایی مرتبط برای فراهم شدن بستر کار و عملیاتی شدن این طرح ها با هدف اشتغالزایی مولد و پایدار دراین منطقه تاکید کرد.
نماینده عالی دولت در لرستان در خصوص مصوبات جلسه نیز گفت: این جلسه با رویکرد توسعه فعالیت های عمرانی و اقتصادی در شهرستان الیگودرز و برمبنای یک نگاه علمی و کارشناسی برگزار شد.

بازوند اظهار کرد: دراین جلسه، طرح های اقتصادی، صنعتی، گردشگری و خدماتی و کشاورزی مناسب و دارای توجیه اقتصادی مطلوبی بررسی و به تصویب رسید که روند اجرا و عملیاتی شدن این مصوبات در قالب یک برنامه مدون، از طریق معاونت عمرانی استانداری لرستان نظارت خواهد شد.

استاندار لرستان گفت: اجرای طرح های عمرانی بدون کار کارشناسی و فاقد توجیه اقتصادی، یکی از بزرگترین مشکلات و موانع موجود در مسیر رشد و توسعه همه جانبه استان است و به همین دلیل دراین جلسه بر کار علمی و مطالعاتی به عنوان اولین شرط تصویب طرح ها به صورت ویژه تاکید شد.

بازوند افزود: در واقع بیشترین خسارت ها و ضررهای وارده به روند توسعه و عمران لرستان، از اجرای برخی طرح های غیرعلمی که بدون کار کارشناسی و مطالعاتی دقیق انجام شده، بوده است.

وی تاکید کرد: فضای کلی حاکم بر شهرستان الیگودرز نیز نشاندهنده رغبت و میل سرمایه گذاران برای مشارکت در طرح های عمرانی و اقتصادی این منطقه است که باید با ایجاد زیرساخت ها و تسهیل فرآیند سرمایه گذاری، بستر مناسب برای تحقق این امر را فراهم کنیم.

استاندار لرستان همچنین از گزارش مستند و علمی مدیران، فرماندار و بخشداران شهرستان الیگودرز در حوزه های مختلف قدردانی کرد و افزود: ضروری است مدیران دستگاههای اجرایی با اطلاعات و آمارهای دقیق و رسمی در زمینه تهیه و تدوین طرح ها و برنامه ریزی برای رشد و توسعه منطقه و استان، اقدام کنند.

به گفته وی، اجرا و عملیاتی شدن مصوبات به طور یقین موجب رشد و شکوفایی بیش از پیش شهرستان الیگودرز خواهد شد.

استاندار لرستان در خصوص مدارس کپری موجود دراین شهرستان نیز گفت: با استفاده از ظرفیت بنیاد برکت و همچنین اعتبارات ملی و استانی، اقدامات مشخص و هدفمندی برای ریشه کنی این مشکل و احداثمدارس استاندارد و مقاوم در سطح استان و شهرستان انجام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز