خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی لرستان:

۹۰۰ هزار راس دام در سطح استان علیه بیماری تب برفکی و تب مالت واکسینه شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۱۰۶

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: ۹۰۰ هزار راس دام در سطح استان علیه بیماری تب برفکی و تب مالت واکسینه شدند.

به گزارش ایلنا، مصطفی زبردست  در جمع خبرنگاران به آغاز فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی و تب مالت ویژه دام‌های عشایری مستقر در استان‌های ایلام، خوزستان و اطراف شهرستان پلدختر خبر داد و گفت: در قالب رزمایش جهاد دامپزشکی لرستان تحت حمایت قرارگاه محرومیت زدایی سازمان دامپزشکی کشور، فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی و تب مالت از دهم اسفند ۱۴۰۱ لغایت دهم فروردین ۱۴۰۲ به مدت یک ماه ویژه دام‌های عشایری مستقر در استان‌های ایلام، خوزستان و اطراف شهرستان پلدختر انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی لرستان افزود: در اجرای این طرح، واکسیناسیون ۹۰۰ هزار رأس دام، سمپاشی جایگاه دام، برگزاری دوره‌های ترویجی، معاینه و نسخه نویسی، توزیع سبد ترویجی و پیشگیری از بیماری و خون گیری و مراقبت فعال در دستور کار قرار دارد.

وی بیان داشت: با توجه به نقش عشایر در تولید گوشت و اشتغالزایی، حفظ ذخایر ژنتیکی و اشتغال که به صورت پایداربرای جامعه انجام می دهند.

زبردست اظهار کرد: لرستان به واسطه نعمت های خدادای که دارد جز استان های مولد گوشت قرمز است و سالانه بیش از 30 هزار تن در سطح استان تولید می شود که 10 هزار تن آن به صورت مازاد می باشد و بخشی از آن نیز گوشت مورد نیاز سایر استان ها را تامین می کند.

مدیر کل دامپزشکی لرستان از عشایر خواست قبل از کوچ اقدام به تزریق واکسن تب برفکی برای دامهای خود کنند چون این بیماری از جمله واگیر دار ترین بیماریهای ویروسی جمعیت دام سبک و سنگین می باشد که میزان واگیری آن نزدیک به صدرصد و با تلفات بالا می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز