خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان:

حرف امام(ره) از همه زوایه‌ها قابل اطاعت است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۳۲۳

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با بیان اینکه حرف امام(ره) از همه زوایه‌ها قابل اطاعت است و همه باید به آن عمل کنند، گفت: در جمهوری اسلامی بنیاد شهید محراب ادارات جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام هبت‌اله هاشمی در گفت‌وگو با ایلنای لرستان اظهار کرد: امام خمینی(ره) به عنوان کسی که دنباله‌رو سیره پیامبر(ص) یعنی رسالت تمام نشده ۱۴۰۰ سال جانفشانی علما و بزرگان را جمع کرده و انقلاب اسلامی را با همتی که خداوند به ایشان داده بود پایه‌گذاری کردند.

وی با اشاره به این‌که  یکی از رسالت‌های امام خمینی(ره) احیاء سیره نبوی و اهل بیت(ع) بود، بیان کرد: در این رسالت یکی از آن چیزهایی که مقدس بود و جایگاه قرآنی داشته واژه شهید بوده و هست که شهید و شهادت یک واژه الهی و قرآنی است که در سیره اهل بیت(ع) حضرت زینب(س) در کوفه و شام صدا زدند که آرزوی ما شهادت است.

هاشمی تصریح کرد: چون امام(ره) بناست تمام سنت‌های اجدادش را پیاده کند و ما از سال ۱۳۴۲ تا پیروزی انقلاب اسلامی خیلی شهید داده بودیم و خیلی جانفشانی شده بود و در همین لرستان تا آن زمان ۷۰ شهید داشتیم و ایشان با این نگاه که انقلاب شده و یک خانواده‌هایی هستند که عزیزان خودشان را از دست دادند و باید تکریم شوند، بنیاد شهید را سال ۱۳۵۸ قبل از آغاز جنگ تحمیلی تأسیس کردند.

هاشمی اظهار کرد: در این جایگاه یکی در معرکه خونش ریخته می‌شود، یکی در کرونا جانفشانی می‌کند، یکی در سوریه به عنوان مدافع حرم شهید می شود و یکی در اغتشاشات و هرکسی به یک طریقی اما همه در بسته واژه شهید قرار می‌گیرند، یعنی کسانی که برای حفظ این مکتب قرار است جانشان را بدهند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز