خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان تاکید کرد؛

ضرورت توسعه گردشگری ورزشی در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۰۵۳

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: سد "حوضیان" الیگودرز ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری استان است بنابراین تکمیل زیرساخت‌های این مجموعه ضروری است.

به گزارش ایلنا، عطا حسن‌پور در بازدید از سد حوضیان الیگودرز بر توسعه گردشگری ورزشی در لرستان تاکید کرد و اظهار داشت: باتوجه‌ به ظرفیت خوب سد حوضیان به‌‌منظور انجام ورزش‌های آبی، توسعه زیرساخت‌های ویژه گردشگری ورزشی این منطقه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: باتوجه‌ به ظرفیت‌های ویژه این منطقه همچنین فاصله سد تا شهر الیگودرز، امکان توسعه گردشگری ورزشی در این شهرستان وجود دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان بیان کرد: الیگودرز یکی از شهرستان‌های مستعد استان در زمینه جذب گردشگر است و با وجود منابع آبی مناسب و آب‌ و هوای مطلوب، ظرفیت‌های منحصربه‌ فردی در خصوص طبیعت‌گردی و گردشگرپذیری دارد که می‌توان از این فرصت برای توسعه هرچه بیشتر گردشگری و رونق اقتصادی منطقه بهره برد.

حسن‌پور گفت: سد حوضیان از سدهای مخزنی با ظرفیت آبگیری ۳۰ میلیون مترمکعب در شهرستان الیگودرز به‌عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، کلیدی و با اهمیت در برنامه‌های عملیاتی استان لرستان معرفی شده است.

وی اضافه کرد: طرح گردشگری سد حوضیان شامل احداث هتل، اقامتگاه بوم‌گردی، واحدهای پذیرایی، مجموعه تفریحات آبی و فروشگاه‌های صنایع‌دستی است که با توجه‌ به آماده‌بودن زیرساخت‌ها و شرایط اقلیمی مناسب منطقه در دستور کار کارگروه گردشگری استان قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز