خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صمت لرستان:

سالانه بالغ بر یک میلیون و 300 هزار تن سنگ تزئینی استخراج می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۱۹۷

مدیرکل صمت لرستان گفت: سالانه بالغ بر یک میلیون و 300 هزار تن سنگ تزئینی استخراج می‌شود.

به گزارش ایلنا، بهمن جعفری در مراسم افتتاح شرکت آرابرد غرب که با حضور وزیر اقتصاد و دارایی برگزار شد اظهار داشت: این واحد تولیدی در زمینه برش انواع سنگ مرمریت، چینی کریستال و تراورتن در خرم آباد فعالیت دارد که دارای خط تولید سنگ اسلب وتایل با ظرفیت تولید 532 هزار متر مربع درسال است.

وی افزود: میزان اشتغالزایی این پروژه 40 نفراست که در صورت فعالیت با ظرفیت کامل 100 نفر مشغول به کار می شوند.

مدیرکل صمت لرستان تصریح کرد: این پروژه در زمینی به وسعت 16 هکتار و با زیربنای 6 هزار متر مربع امروز افتتاح شد که با رقمی حدود 250 میلیارد تومان سرمایه گذاری ارزی و ریالی بر ریل تولید قرار گرفت.

جعفری با بیان اینکه این واحد در راستای پتانسیل استان در حوزه سنگ های تزیینی احداث شده است گفت: در استان لرستان سالانه بالغ بر یک میلیون و300 هزارتن سنگ تزئینی استخراج می شود که ظرفیتهای ایجاد شده حدود یک میلیون تن است که در دهه 80 تعدادی از این واحدها بروزرسانی و به تکنولوژی روز مجهز شده که قابلیت صادرات دارند.

مدیرکل صمت لرستان تصریح کرد: واحد افتتاحی امروز  از قابلیت بالایی برخوردار هست که سنگ اسلب آن کاملا قابلیت صادرات دارد، با توجه به اینکه بخشی از سنگ استخراجی استان به صورت خام از استان خارج می شود لذا در صورت بازسازی ونوسازی این صنایع بالغ بر 80 درصد آن فرآوری وارزش افزوده که چندین هزار میلیارد است، نصیب استان خواهد شد که در این راستا نیاز به یک خط اعتباری ویژه داریم.

جعفری با اشاره به مشکلات حوزه سنگ، بیان کرد: مشکلات حوزه سنگ، فرسودگی ماشین آلات وتجهیزات قیمت بالای ماشین وتجهیزات جهت نوسازی است که پیگیری هایی در این زمینه صورت می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز