خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

صنایع تبدیلی و تکمیلی در لرستان مغفول مانده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۱۶۹

مدیرکل تعاون روستایی لرستان گفت: صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان مغفول مانده است.

غلامعلی فتحی در گفت‌وگو با ایلنای لرستان با بیان اینکه تعاون روستایی به دورترین روستاهای استان خدمات ارائه می‌دهد، افزود: هم‌اکنون ۲۴۱ تعاونی با ۱۳۲۴ عضو در استان فعالیت دارند.

وی افزود: ۱۳۲ شرکت تعاونی روستایی، ۴۷ شرکت تعاونی کشاورزی، ۷ شرکت تعاونی تولید روستایی، ۱۷ شرکت تعاونی زنان روستایی و ۱۰ اتحادیه شهرستانی در استان فعال هستند.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان اضافه کرد: همچنین ۱۰ نظام صنفی و ۸ اتحادیه روستایی در زیر بخش‌های مختلف داریم که در بازاررسانی و بازاریابی محصولاتی کشاورزی فعالیت دارند.

فتحی گفت: تعاون روستایی در دورترین مناطق روستایی استان مراکز خرید ایجاد کرده تا کشاورز با کمترین هزینه حداکثر محصول خود را تا سقف ۵ تن تحویل این مراکز دهد و مرکز خرید یکی از نیازهای کشاورزان محسوب می‌شود.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان تصریح کرد: تا سال گذشته ۱۸ مرکز خرید گندم در روستاهای استان فعالیت داشتند و ۴۳ هزار و ۲۰۰ تن گندم از روستائیان خریداری شده بود اما امسال با ایجاد سه مرکز خرید "زیرتنگ‌سیاب"، "درب‌گنبد" و "کوهنانی" در شهرستان‌ کوهدشت و سه مرکز خرید در شهرستان‌های سلسله، دلفان و الیگودرز، تعداد مراکز خرید استان به ۲۴ مورد رسیده و این امر رضایتمندی نسبی کشاورزان را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: در مجموع فعالیت این ۲۴ مرکز خرید در روستاهای لرستان، منتج به خرید ۱۲۸ هزار و ۷۴۳ تن گندم از کشاورزان شد که نسبت به سال گذشته رشد سه‌برابری را نشان می‌دهد.

فتحی با بیان اینکه دغدغه‌هایی که در لرستان داریم بحث زیرساخت‌هاست و بسیاری از استان‌ها روی صنایع تبدیلی و تکمیلی کار کردند و زنجیره ارزش و تولید را دارند، اضافه کرد: در این استان‌ها، از تولید تا تبدیل محصولات را اتحادیه‌ها انجام می‌دهند.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان گفت: صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان مغفول مانده و پیگیر هستیم زیرساخت‌های لازم را برای ایجاد این مهم در لرستان فراهم کنیم.

وی بیان کرد: برای ایجاد صنایع تبدیلی نیاز به سرمایه و نقدینگی است و در این راستا استفاده از قانون مولدسازی راهگشاست.

فتحی یادآور شد: به شرکت‌های تعاون روستایی اعلام شده چنانچه ملک مازادی دارند فرآیندهای قانونی آن طی شود تا بتوانیم این صنایع تبدیلی و تکمیلی را از محل فروش ملک مدنظر در روستاهای استان ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز