خبرگزاری کار ایران

آغاز واکسیناسیون بیش از ۱۵۸ هزار رأس دام سنگین و سبک در بروجرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۸۰۴

سرپرست شبکه دامپزشکی بروجرد از آغاز واکسیناسیون بیش از ۱۵۸ هزار رأس دام سنگین و سبک در شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، امین مهدی‌زاده در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: واکسیناسیون دام‌ها در بروجرد علیه بیماری تب برفکی آغاز شده و این طرح با همکاری بخش‌های دولتی و غیردولتی دامپزشکی براساس برنامه‌ریزی تا نیمه مهرماه تمام دام‌های دامی روستایی را پوشش خواهد داد.

وی با بیان اینکه همچنین در این طرح سگ‌های گله و روستا نیز برعلیه بیماری هاری واکسینه خواهد شد، افزود: بیماری تب مالت از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بوده و واکسیناسیون دام‌ها تأثیر قابل‌توجهی در کاهش آمار موارد بیماری در انسان خواهد داشت.

سرپرست شبکه دامپزشکی بروجرد خاطرنشان کرد: در این فاز دام‌های موجود در روستاها و واحدهای عشایری شهرستان تحت واکسیناسیون رایگان تب برفکی قرار خواهد گرفت.

مهدی‌زاده اضافه کرد: در این طرح بیش از ۱۵۰ هزار رأس دام سنگین و هشت‌هزار رأس دام سبک تحت پوشش ایمن‌سازی تب برفکی و بروسلوز قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: دامداران به‌منظور رعایت اصول بهداشتی و حفظ سلامتی خود، دام‌ها و جلوگیری از تلفات ناشی از عدم واکسیناسیون، نهایت همکاری را با تیم‌های دامپزشکی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز