خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد شهید لرستان:

موسیقی، فرهنگ ایثار و شهادت را در قالب هنر نمایش می دهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۲۶۱

رییس ستاد برگزاری جشنواره بین‌المللی ایثار (نوای‌مهر) گفت: موسیقی، فرهنگ ایثار و شهادت در قالب بهترین هنر عالم عرضه می‌کند و یکی از هنرهایی که زیباترین جلوه‌های فرهنگ ایثار و شهادت را نشان می‌دهد، هنر موسیقی است.

به گزارش  ایلنا، حجت‌الاسلام هبت‌اله هاشمی روز سه شنبه  - یازده مهرماه - در آیین افتتاح دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار (نوای مهر) با تبریک ولادت پیامبر اعظم (ص) و امام صادق(ع) اظهار کرد: موسیقی ریشه در علم ریاضی دارد و حساب هندسه علوم ثابت و علوم متحرک ریاضی، نجوم و موسیقی است.

وی موسیقی را یکی از زیر شاخه‌های علوم ریاضیات دانست و افزود: این هنر برهان، دلیل و یقین دارد و یقین از اسما الهی است پس موسیقی علم الهی به حساب می‌آید که درچارچوب توحید خود را عرضه می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران لرستان به تاکید مقام معظم رهبری به بهره گیری از هنر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: امروز لرستان میزبان یکی از بهترین جلوه‌های هنر یعنی موسیقی ایثار و مقاومت است و برای یک روز هم شده، خرم آباد پایتخت کشور است.

وی افزود: هنر مندی که بتواند فضیلت ها، مکارم اخلاقی و شجاعت شهدا و رزمندگان را منتقل کند یک رزمنده است.

حجت الاسلام هاشمی  با بیان اینکه امروز 6555 شهید لرستان میزبان هنرمندان هستند، یادآورشد: در این مکان مقدس، شهدا، جانبازان و ایثارگران در صف اول میزبان شایسته و اصلی این جشنواره می‌باشند.

رئیس ستاد برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی ایثار_نوای‌مهر به سالگرد شهید "داوود عبداللهی" از شهدای امنیت اشاره و با گرامی‌داشت یاد شهید پناهی‌فر افزود: لرستان به‌عنوان تجلی ایثار و مقاومت سرش را بلند کرده که کل یوم عاشورا در آن جریان دارد و افتخار می کنیم  که در استانی هستیم که خدای عالم به آن نعمت امنیت را بخشیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز