خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بسیج مستضعفین؛

مردم ایران همواره با تکیه‌ بر فرهنگ ایثار و شهادت از حق خود دفاع کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۲۹۴

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مردم ایران اسلامی همواره در طول تاریخ در برابر ظلم ایستاده و با تکیه‌ بر فرهنگ ایثار و شهادت از حق خود دفاع کرده است.

به گزارش ایلنا ، سردار غلامرضا سلیمانی روز دوشنبه - هفده مهرماه -در اجلاسیه گرامیداشت هزار شهید جامعه عشایری لرستان به عملیات طوفان الاقصی رزمندگان فلسطینی علیه رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و اظهار داشت: هیمنه پوشالی اسرائیل در پی عملیات روزهای اخیر فلسطینیان بار دیگر فرو ریخت.

وی افزود: گنبد کاغذی رژیم صهیونسیتی که از آن به عنوان گنبد آهنین نام می‌برند، اکنون مورد تهاجم نیروهای فلسطینی قرار گرفته و کمترین تاثیر را داشته است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه به عملکرد پادشاهان قاجار در کشورمان پرداخت و یادآور شد: دوره قاجار به دلیل انحطاط و ضعف در این حکومت و ورود استعمار انگلیس ، بیش از یک میلیون کیلومتر از خاک ایران جدا و معاهده های ننگین مختلف بخش های زیادی را از ایران جدا کرد.

سردار سلیمانی تاکید کرد: سیاست استعمار وجود یک ایران و کشورهای مسلمان ضعیف بود و پس از آن عثمانی را تضعیف کردند، اما همواره ایلات و عشایر در قرون مختلف به خاک این سرزمین تعصب داشته اند و ارتش از طوایف تشکیل می‌شد.

وی اضافه کرد: رضاخان نیز هیچوقت شایستگی خان بودن را نداشت و انگلیس با برنامه‌ریزی او را پادشاه ایران کرد و پس از آن قیام های مختلف را سرکوب کردند، هیچگاه برای برطرف کردن مشکلات و دلجویی مردم به میان اقشار مختلف نرفته و همواره کشتار را پیشه کرد و سیاه چادر عشایر و روستاهای ایران را به دستور انگلیسی ها بمباران می‌کرد.

سردار سلیمانی تاکید کرد: زمان رضاخان ۱۲۵ هزار نفر از جوانان میهن در یک ارتش را مقابل متفقین تقسیم کردند و تضعیف شدن کشور از سیاست های استعمار بود.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به رهبری امام راحل و نقش آفرینی مردم به پیروزی رسید و این انقلاب پاسخی به جنایات انگلیس بود، در این میان مردم استان لرستان هیچگاه حکومت پهلوی را به رسمیت نشناختند و در مقابل آن شهیدان بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اصحاب رسانه و محققان باید رشادت های عشایر را بازگو کنند، اضافه کرد: امروز رسانه‌های بیگانه در زباله دان تاریخ در صدد هستند افراد خائن را به عنوان میهن پرست و مورد اعتماد به مردم معرفی کنند، میهن پرستان واقعی عشایر لرستان هستند که مقابل چنگیز مغول و تیمور لنگ ایستادگی کردند، میهن پرستان واقعی شهیدان هستند که همواره مقابل تجاوزگران از خودگذشتگی کردند.

سردار سلیمانی ادامه داد: جوانان نباید فریب دشمنان را خورده و تحت تاثیر فضای مجازی قرار گیرند ، عشایر ذخیره انقلاب اسلامی و امام زمان هستند، این قشر خداجو و با بصیرت نباید مورد فراموشی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی سرآغاز دوره جدید در تاریخ بشریت است، اظهار داشت: تمام ابر قدرت‌های شرق و غرب در دوران دفاع مقدس مقابل کشورمان صف آرایی کردند، ولی ایرانیان سلحشور با تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت و قیام عاشورا در مقابل نظام سلطه ایستادگی و اجازه ندادند ذره‌ای از خاک ایران جدا شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: مردم به پشتوانه رهبر معظم انقلاب اسلامی اکنون با تمام قدرت مقابل دشمنان ایستاده اند و کنگره شهدای لرستان به عنوان یک رویداد فرهنگی از ظرفیت های مناسب برای معرفی دوره پرافتخار جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز