خبرگزاری کار ایران

چاپ ۲۰۰ عنوان کتاب به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۱۲۲

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: ۲۰۰ عنوان کتاب به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این استان طی سه سال چاپ شده است.

به گزارش ایلنا، سردار مرتضی کشکولی روز شنبه - شش آبان ماه -  در کنگره ملی ۶ هزار و ۵۵۵ شهید لرستان بیان کرد: این کنگره از دی ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شده است و از همان روزهای نخست ساختاری در نظر گرفته شد که رییس ستاد، استاندار و دبیرکل آن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و تمام دستگاه ها با تعاملی قابل توجه اقدامات مورد نیاز را انجام دادند.

وی با بیان اینکه در این راستا بیش از ۱۳۱ هزار سند از وصایا، خاطرات و دست نوشته های شهدا جمع آوری شد اظهار داشت: چهار هزار و ۶۰۰ عکس منتشر نشده از شهدا و دفاع مقدس جمع آوری و این اسناد و خاطرات به ۴۰ برنامه رادیویی و تلویزیونی تبدیل شده که هر شب در حال پخش است.

وی ادامه داد: همچنین با تشکیل هسته همکاری نویسندگان، شاعران، گرافیست ها و ویراستاران، ۵۲ نویسنده و پژوهشگر، ۱۲ شاعر و داستان نویس و هشت نمایشنامه نویس در استان سازماندهی شده است که از توانمندی های این افراد در حوزه ایثار و شهادت استفاده خواهد شد.

سردار کشکولی عنوان کرد: ۱۸۷ نفر از این افراد به منظور تهیه تولیدات فاخر حوزه ایثار و شهادت در ۱۵ کارگاه آموزشی شرکت کردند و از این دستاوردها استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: برای مشارکت مردم نیز ۲ هزار و ۱۳۶ یادواره شهدا و پنج اجلاسیه برگزار شده است که بتوانیم توجه ویژه ای به این اقشار داشته باشیم تا از هجمه دشمن به اقشار ممانعت شود.

وی با بیان اینکه ۱۵ پویش مجازی، ۲۰ قسمت پویا نمایی و چهار هزار و ۵۰۰ پوستر شهدا تهیه شده است گفت: در فضای مجازی با بهره برداری از فرهنگ شهید و شهادت اقدامات قابل توجهی در راستای مبارزه با توطئه های دشمن صورت گرفته است.

وی افزود: به نام و یاد ۶ هزار و ۵۵۵ شهید گلگون کفن خدمات زیادی به همین نام و عدد انجام شده است تا حدی که حتی کسبه استان نیز در این مشارکت ها سهیم بودند که در راستای محرومیت زدایی و خدمات به نام شهدا، در استان انجام شده است.

سردار کشکولی اظهار داشت: خدمات درمانی به محرومین و مناطق محروم، سفر رایگان به مشهد و عتبات و عالیات، اهدای جهیزیه، ۱۵۰ کرسی مناظرات استاد و دانشجویی، حمایت از ۱۴ پایان نامه تحصیلات تکمیلی، اجرای صدها سرود و تئاتر خیابانی، افتتاح ۱۱ بوستان و پارک بانوان به نام شهدای استان از جمله اقدامات انجام شده در راستای برگزاری کنگره به شمار می رود.

وی با بیان اینکه در ابتدا ۴۳ هزار و ۳۳۹ اقدام برای برگزاری این کنگره در نظر گرفته شد افزود: اکنون این عدد با هم افزایی مردم، مسوولان، دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و حوزه های علمیه بسیار بیشتر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز