خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان؛

راه‌اندازی پویش اهدای کتاب از موارد توسعه کتابخوانی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۰۱۱

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: راه‌اندازی پویش اهدای کتاب از موارد مهم توسعه و تقویت فرهنگ کتابخوانی در جامعه است.

به گزارش ایلنا، محمدکریم خورشیدوند روز دوشنبه - هشت آبان ماه - در جلسه هماهنگی پویش نذر کتاب «رستا» با اشاره اینکه امروزه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، معضلات فرهنگی و حتی سیاسی و اقتصادی ناشی از کمبود مطالعه و عدم توجه کافی به این مهم است افزود: تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه نوعی صدقه جاریه است.

وی راه‌اندازی پویش اهدای کتاب را از موارد مهم توسعه و تقویت فرهنگ کتابخوانی در جامعه دانست و بیان کرد: متأسفانه امروزه عدم توجه به کتابخوانی و مطالعه موجب شده خلائی ایجاد شود که از این خلأ دشمنان قسم‌خورده نظام استفاده کرده و با روایت‌های نادرست و غلط به جنگ روانی و جنگ نرم روی بیاورند.

خورشیدوند با اشاره به اینکه کتاب غذای روح است و همان‌طور که اگر غذا به جسم نرسد بدن انسان تحلیل رفته و کم‌کم از بین می‌رود، افزود: اگر انسان در زندگی مطالعه نداشته باشد روحش شادابی خود را از دست می‌دهد و در نهایت به جمود ذهنی می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه نهضت کتابخوانی و گسترش حوزه کتاب همواره از مطالبات جدی مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ است، بیان کرد: شرکت افراد در این جلسه نشان از دغدغه آنها به این مهم دارد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان، مدیری را که بر شرح و وظایف خود تسلط ندارد و دغدغه ندارد، یک آسیب اجتماعی دانست، افزود: با دستگاه‌های فرهنگی متولی که کمترین دغدغه را نسبت به فرهنگ کتابخوانی و و فعالیت فرهنگی، معنوی همچون نذر کتاب دارند و در جلسه حضور پیدا نمی‌کند برخورد خواهیم کرد و عدم حضور و ترک فعل آنها به نظر استاندار محترم خواهد رسید.

خورشیدوند چالش اصلی در حوزه مطالعه را دسترسی کم مردم به کتاب دانست و افزود: استقبال کم‌نظیر مردم از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد نشان داد که اگر کتاب در دسترس باشد مردم به راحتی می‌توانند کتاب مورد نظرشان را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه رسانه به جای اینکه بگویند مردم کم کتاب می‌خوانند، به این نکته توجه داشته باشند که باید دسترسی و زیر ساخت‌ها را درست کنیم تا مردم دسترسی بیشتری به کتاب داشته باشند.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید دغدغه داشته باشند و حرکت‌های فرهنگی همچون پویش‌های نذر کتاب باید جریان‌سازی شوند و پیشنهاد می‌شود دبیرخانه دائمی نذر کتاب در استان ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه قیمت تمام شده کتابخوانی برای مردم باید ارزان شود، افزود: برگزاری این‌گونه پویش‌ها که به نوعی عملیات مواسات نیز محسوب می‌شود به عنوان یک نهضت باید دغدغه صدا و سیما و اصحاب رسانه باشد که این پویش‌ها پوشش داده شوند و کتاب‌ها به جامعه هدف مورد نظر برسند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز