خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کار استان خبر داد؛

اجرای برنامه رفع سوء تغذیه کودکان زیر 5 سال در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۵۴۰

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت : وزارت کار برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر 5 سال، سبد تغذیه ای رایگان در نظر گرفته که این طرح همزمان با سراسر کشور در سطح استان نیز اجرایی می شود .

به گزارش ایلنا،  سید فرهاد ناصری نیا روز سه شنبه - شانزده آبان ماه - در گفت و گو با خبرنگاران به ماده 24 جوانی جمعیت، اشاره کرد و اظهار داشت: با همکاری وزارت بهداشت و آموزش پزشکی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سبد تغذیه‌ای رایگان برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر ۵ سال  در نظر گرفته است.

وی افزود: در این طرح  و در گام نخست کودکان زیر پنج سال، از طریق پایش شاخص‌های نظیر اندازه گیری قد و وزن و مقایسه با منحنی‌های رشد در پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت استان به منظور کاهش و رفع سوء تغذیه اعم از لاغری، کم وزنی و کوتاه قدی شناسایی شده و پس از جمع بندی داده ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دانشگاه های علوم پزشکی استان ها ، کودکان مبتلا به سوء تغذیه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع می شود.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطر نشان شد: پس از بررسی استحقاق سنجی از طریق آزمون وسع و مبتنی بر دهک بندی درآمدی خانوارها در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان تعداد 2 هزار 605 کودک در دهک های یک تا هفت درآمدی در این استان تشخیص داده شد و مشمول برنامه رفع سوء تغذیه کودکان قرار گرفتند.

ناصری نیا بیان کرد:  مقرر شد حساب سرپرستان خانوار دارای کودک زیر 5 سال مبتلا به سوء تغذیه در دهک های یک تا هفت درآمدی در قالب سبد غذایی مشتمل بر اقلام مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شارژ شود که از طریق فروشگاه های طرف قرارداد کالابرگ الکترونیکی قابل استفاده است. 

وی افزود: برای هر خانوار مبتنی بر تعداد کودک مبتلا به سوء تغذیه اعتباراتی در نظر گرفته شده که براساس دهک درآمدی مشخص، برای هر کودک مبتلا به سوء تغذیه در دهک های درآمدی یک تا هفت واریز خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز