خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی لرستان:

یکی از عوامل کاهش صادرات، سیاست‌های ارزی بانک مرکزی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۱۸۱

رئیس اتاق بازرگانی لرستان گفت: یکی از عوامل کاهش صادرات، سیاست‌های ارزی بانک مرکزی و شیوه‌نامه آن برای تعهدات ارزی است.

به گزارش ایلنا، محمد خاکی در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه روند بانک مرکزی در خصوص تعهدات ارزی موجب کاهش رغبت فعالان اقتصادی برای صادرات می شود، اظهار کرد: انتظار می‌رود این شیوه برخورد اصلاح شود، چرا که موجب از دست دادن بازارهای هدف و کاهش صادرات می‌شود.

وی با اشاره به اعزام یک هیات تجاری از استان لرستان به اقلیم کردستان و جنوب عراق افزود:‌ زمینه های همکاری زیادی با کشورهای همسایه در صنایع و دانش های مختلف و صدور خدمات فنی داریم.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان گفت: بخشنامه های مخل صادرات و خلق الساعه باعث شده نتوانیم قرارداد بلندمدت با کشورهای هدف برقرار کنیم، همچنین هزینه های بالای ثبت و اطلاع رسانی ضعیف از نحوه برگزاری مناقصات در کشور عراق از دیگر مشکلات تجار است.

خاکی اضافه کرد: درخواست تجار لرستان ایجاد دفاتر تجاری و بسترهای لازم حقوقی و مالی برای حضور پیمانکاران لرستان در مناقصات عراق، تدوین سیاست های مالی و تشویقی، ارایه خدمات مشاوره و بازاریابی و تحقیقات در این کشور همسایه است.

وی گفت: فعالیت های معدنی در لرستان از حجم بالایی برخوردار است بنابراین سیاست گذاری کوتاه مدت در این بخش معنا ندارد و حکمرانی در این بخش با نگاه به آینده مطرح است.

خاکی با بیان اینکه بخش معدن سهم ۱۳ درصدی در برنامه هفتم توسعه را به خود اختصاص داده است، افزود: بایستی زیرساخت ها را برای رشد بخش معدن از سه درصد به ۱۳ درصد در لرستان فراهم کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان تصریح کرد: ارائه راهکارهای توسعه صادرات غیرنفتی به عراق و اقلیم کردستان می‌تواند در اقتصاد استان نقش بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز