خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

ساخت ۱۴ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۳۹۲

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۱۴ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در ۳۱۰ هکتار زمین در حال ساخت است.

به گزارش ایلنا، بهزاد شاکرمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه آبشار نهضت ملی مسکن خرم‌آباد، با ظرفیت ۱۸۶۳ واحد در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار آغاز شده است، اظهار کرد: در بحث مسکن در لرستان باید در بلندمدت ۱۱۲ هزار واحد نهضت ملی در ۳۲۰۰ هکتار احداث شود.

وی افزود: در کوتامدت و در گام نخست، ۴۸ هزار واحد در ۱۵۰۰ هکتار زمین پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: این تعداد واحد جدا از بحث ۱۰ هزار واحد جوانی جمعیت است که باید قطعات ۲۰۰ متری به واجدین شرایط واگذار شود.

شاکرمی اضافه کرد: هم‌اکنون در لرستان با کمبود شدید زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مواجه هستیم  و البته تمهیداتی اندیشیده شده که پاسخگوی نیاز نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۴هزار و ۸۰۰ واحد در ۳۱۰ هکتار زمین زیر بار تولید رفته است، تصریح کرد: ۸۲۸ هکتار از اراضی استان در شورای برنامه‌ریزی و کارگروه امور زیربنایی لرستان مصوب شده و در حال تهیه طرح آنها هستیم.

شاکرمی افزود: این درحالیست که عمده زمین برای طرح نهضت ملی در لرستان تامین نشده و با منابع‌طبیعی و مالکین اراضی مکاتباتی شده اما باز این اراضی کفاف تامین زمین استان را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه در راستای ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن، راه و شهرسازی موظف است زمین‌هایی را که به نهادها و سازمان‌ها  واگذار کرده اما آن دستگاه‌ها هیچ اقدامی روی آنها انجام نداده‌اند را بازپس گیرد و برای تولید مسکن مورد استفاده قرار دهد، تاکید کرد: ظرف سه ماه آینده چنانچه اراضی مذکور که در اختیار دستگاه‌ها و نهادها قرار دادیم بلااستفاده باشند آنها را بازپس خواهیم گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز