خبرگزاری کار ایران

یک مقام کارگری در این استان تشریح کرد:

چرا لرستان در صدر آمار بیکاری کشور قرار گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۳۹

چکیده: رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان لرستان سوءمدیریت، بی‌اعتمادی بخش خصوصی در سرمایه گذاری و شعار زدگی و قول‌های غیر قابل اجرای مسئولان را از مهم‌ترین دلایل بیکاری و تعطیلی واحد‌های صنعتی در لرستان برشمرد.

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان لرستان، با اشاره به منابع غنی و آب و هوای مناسب این استان، به تشریح دلایل قرار گرفتن لرستان در صدر آمار بیکاری در کشور پرداخت.

«منصور ساکی» در گفتگو با ایلنا، سوءمدیریت، بی‌اعتمادی بخش خصوصی در سرمایه گذاری و شعار زدگی و قول‌های غیر قابل اجرای مسئولان را از مهم‌ترین دلایل بیکاری و تعطیلی واحد‌های صنعتی در لرستان برشمرد و گفت: لرستان علیرغم آب و هوای چهار فصل و مطلوب و منابع زیر زمینی غنی در صدر آمار بیکاری در کشور قرار دارد.

این فعال کارگری با بیان اینکه دولت باید بستری مناسب برای اشتغال جوانان فراهم کند، اظهار داشت: متاسفانه سال‌هاست که مردم محروم این استان با دارا بودن قشر جوان و نیروی کار فراوان ظرفیت اشتغال خود را به شهر‌ها و استانهای مجاور می‌فرستند.

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان لرستان شهرهای بروجرد، خرم آباد و درود را دارای قابلیت قطب صنعتی شدن توصیف کرد و گفت: با این وجود مسئولان استان لرستان به دلیل مشکلات زیر ساختی در توسعه اشتغال موفق عمل نکرده‌اند.

این فعال کارگری با بیان اینکه برای توسعه اشتغال، نگاه دولت باید به ساختار مردمی و نیروی انسانی این استان تغییر کند، افزود: کارخانجات لرستان از کمبود اعتبار و بودجه رنج می‌برند و بسیاری از آن‌ها یا تعطیل شده‌اند یا در شرف ورشکستگی هستند.

ساکی در ادامه اظهار داشت: فشار ناشی از این مشکلات به جامعه کارگری تحمیل می‌شود که اخراج کارگران و انعقاد قرارداد کوتاه مدت و عدم حمایت بیمه‌ای و… از جمله آنهاست.

خطر در کمین صنایع پایدار

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به بحرانی شدن وضعیت برخی واحدهای پایدار در استان لرستان اشاره کرد و گفت: تعدادی از واحدهای تولیدی پایدار در استان نیز همانند سیمان لرستان به دلیل آنکه ضمانت دریافت تسهیلات چند واحد بحرانی همانند فارسیت درود را بر عهده گرفته‌اند، موقعیت تولیدی خود را به خطر انداخته‌اند.

او با اشاره به اینکه کارخانه فارسیت درود حدود ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای تغییر کاربری و احیاء از بانک‌ها دریافت کرده است گفت: فارسیت ضمانت نامه خود را برای دریافت تسهیلات از سیمان لرستان اخذ کرده است.

او در ادامه افزود: فارسیت درود که هم اکنون تعطیل است و مراحل تغییر کاربری خود را طی می‌کند توان پرداخت حقوق کارگران بیکار شده خود را ندارد و کارخانه سیمان لرستان ماهانه با تزریق حدود ۳۰۰ میلیون تومان پول نقد، حقوق کارگران فارسیت را پرداخت می‌کند.

او با بیان اینکه کارخانه فارسیت تا به امروز نتوانسته است از سرمایه بدست آورده برای احیاء کارخانه استفاده کند، افزود: هیچ مسئولی در کارخانه و استان پاسخگوی مشکلات ایجاد شده در کارخانه سیمان لرستان و فارسیت نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز