خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد :

بررسی بیش از یک هزار 900 درخواست بازنشستگی بیش از موعد در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۵۵۱

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان از بررسی یک هزار و 990 درخواست بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور استان خبر داد.

سید فرهاد ناصری نیا در گفت و گو با ایلنای لرستان به بررسی درخواست‌های کارگران برای بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون در کمیته بدوی بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور استان، ۶۳ جلسه این کمیته برگزار شده که پس از بررسی یک هزار و ۹۹۰ درخواست از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۴۹۳ درخواست تایید شده‌اند.

وی همچنین به بررسی درخواست‌های تایید نشده در کمیته بدوی مشاغل سخت و زیان‌آور استان اشاره کرد و افزود: درخواست‌های کارگری تایید نشده در کمیته بدوی پس از اعتراض توسط کارگران در کمیته تجدید نظر مورد بررسی قرار می‌گیرند که در ده ماهه امسال ۱۰ کمیته تجدید نظر برگزار شده و تعداد ۳۵۳ درخواست بررسی که در نهایت ۱۵۷ درخواست بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور مورد تایید کمیته تجدید نظر قرار گرفتند.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: در نهایت از ایتدای سال جاری تا پایان دی ماه یک هزار ۶۵۰ کارگر شاغل در واحدهای اقتصادی استان که در یکی از مشاغل سخت و زیان مشغول بکار بودند بازنشسته و برای مراحل بعدی به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند.

ناصری نیا ی با بیان اینکه تعیین سخت و زیان آور بودن مشاغل در واحدهای اقتصادی با بررسی سوابق، انجام بازدید و بررسی شرایط کار توسط کارشناسان بهداشت حرفه‌ای وزارت بهداشت، و بازرسان کار و با تایید کمیته‌های بدوی و تجدیدنظر استانی انجام می‌گیرد، عنوان کرد: در ده ماهه امسال بازرسان کار اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی بیش از ۸۲۰ مورد بازرسی و کارشناسی لازم را برای در خواست‌های کارگران که در کارگاه‌ها مشغول بکار بودند مورد بررسی قرار دادند و به کمیته‌ای مورد نظر اعلام کردند.

وی بیان کرد: بر اساس قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، کارگران بیمه شده اینگونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آن‌ها وارد شده و سابقه پرداخت بیمه تامین اجتماعی آنان ۲۰ سال بصورت مستمر و یا ۲۵ سال بطور متناوب داشته‌اند می‌توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: ایمنی و بهداشت کار کارگاه‌های مختلف توسط بازرسان به صورت دوره‌ای و زمان‌بندی شده مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد و موارد لازم تذکر داده می‌شود.

وی اظهار کرد: کارفرمایان کارگاه‌های مختلف مکلف و موظف به ایمن‌سازی محیط کار و رعایت آئین نامه‌های مرتبط هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز