خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم الیگودرز درمجلس:

تعامل دولت ونمایندگان در انتخاب مدیران لرستان، مشی اعتدال وشایسته سالاری است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۴۷

نماینده مردم الیگودرز درمجلس شورای اسلامی: ملاک انتخاب مدیران برای دستگاههای اجرایی لرستان شایسته سالاری، بومی گرایی ومش اعتدال وهمسویی با تفکرات دولت دکتر روحانی است.

ایلنا: نماینده مردم الیگودرز درمجلس شورای اسلامی: ملاک انتخاب مدیران برای دستگاههای اجرایی لرستان، شایسته سالاری، بومی گرایی ومش اعتدال وهمسویی با تفکرات دولت دکتر روحانی است.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از خرم آباد، " محمد تقی توکلی " در ارتباط با آخرین وضعیت عزل ونصب مدیران کل ادارات استان گفت: ملاک انتخاب مدیران برای دستگاههای اجرایی استان شایسته سالاری، بومی گرایی ومش اعتدال وهمسویی با تفکرات دولت دکتر روحانی است.
وی ادامه داد: نمایندگان لرستان در مجلس با استاندار ودولت در این ارتباط تعامل بسیاری مطلوبی دارند واین تعامل را می‌توان انتخاب استاندار لرستان در‌‌ همان ابتدایی کار دولت جدید دانست.
نماینده مردم الیگودرز تصریح کرد: در انتخاب مدیران کل نمایندگان ودولت با هم همسو هستند وخوشبختانه بر خلاف دولت گذشته در این مورد تعامل بسیار خوبی بین مجمع نمایندگان لرستان ووزرا برای انتخاب مدیران شایسته وجود دارد.
وی در مورد آخرین وضعیت تغییرات مدیران کل ادارات لرستان گفت: گزینه‌های تصدی مدیر کلی دانشگاه لرستان، ارشاد اسلامی، مخابرات، کار، تعاون و رفاه اجتماعی لرستان، بنیاد مسکن، فنی و حرفه‌ای لرستان، استاندارد و تحقیقات صنعتی لرستان معرفی شده‌اند که امیدواریم تا پایان سال ۹۲برخی از مدیران کل منصوب شوند.

" محمد تقی توکلی " افزود: استاندار لرستان شروع خوبی در عرصه‌های مختلف صنعت، آب و کشاورزی در استان داشته و با نمایندگان نیز در راستای توسعه همه جانبه استان همفکری و همدلی دارد.

وی ادامه داد: تغییرات محسوسی درزمینه اقتصاد با روی کار آمدن دولت جدید درلرستان بوجود آمده و با تعامل نمایندگان سه قوه در استان می‌توان شاهد پیشرفت لرستان بود.

" توکلی " سهم قابل توجهی از مشکلات فعلی واحدهای صنعتی کشور و استان را مربوط به سیاست‌های گذشته دانست، اظهارداشت: پروژه‌های اقتصادی دولتی و غیردولتی در استان باید از هم تفکیک شود و دانشگاه‌ها برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی مشکل دار استان، پژوهش‌های کابردی انجام دهند.

محمد تقی توکلی، نماینده مردم شهرستان الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در این زمینه به «ایلنا» می‌گوید: «دولت آقای روحانی تعامل با همه مراکز، احزاب و گروه‌ها، به‌ویژه نمایندگان را اعلام کرده است. درست است که بار اصلی امور اجرایی بر عهده دولت است، اما در مجلس هم نمایندگان مردم هستند، دولت هم برخاسته از مردم است، در ‌‌نهایت چون هدف یکی است، در انتخاب استانداران تعامل صورت گرفته است.

وی‌ می‌افزاید: «این به این معنی نیست که نمایندگان در امور اجرایی دخالت می‌کنند، نظر خود را می‌گوییم و بنای تحمیل نیست. بلکه برای هماهنگی بیشتر و انجام کار‌ها و نیازهای مردم برای پیشرفت استان و کشور نظر خود را می‌گوییم.»
عضو کمیسیون کشاورزی، این تعامل را یک عرف می‌داند و تصریح می‌کند: «نمایندگان و استانداران، افراد لایقی را از بدنه کار‌شناسان اجرایی سازمان‌های مربوطه می‌شناسند و این افراد را به یکدیگر معرفی می‌کنند. استانداران نیز این افراد را از نظر کار‌شناسی و مدیریتی بررسی و یکی را انتخاب می‌کنند. این درباره استانداران هم اتفاق افتاد و به معنای دخالت در امور اجرایی نیست بلکه ما افراد مدیری را می‌شناسیم، افرادی را هم استاندار معرفی می‌کند و از بین آنان یک مدیر استانی انتخاب می‌شود، یعنی کسی که مدیر‌تر است.»
وی با بیان اینکه ما وارد امور اجرایی نمی‌شویم و اتفاقی که درباره استانداران روی داد، بعد از این هم همین طوری عمل خواهد شد، می‌افزاید: «اگر هم استاندار همه مدیران را با نظر خودش انتخاب کند، پس تعاملش چه می‌شود؟ این طور نیست که دخالت کنیم و بگوییم الا و بلا فلانی باید مدیر باشد. آنچه اکنون هست، خلاف قانون نیست و معنای مشاوره و تعاون دارد.» توکلی با صحه گذاشتن بر اینکه یکی از ضعف‌های دولت گذشته همین بود که تعامل نبود، می‌گوید: «رئیس دولت گذشته نامه‌ای برای وزرا و استانداران نوشت که در عزل و نصب‌ها کاری با نمایندگان نداشته باشید و این در جامعه اثر سویی داشت.
درحالی که نمایندگان نامحرم نیستند و ما به خاطر مردم بر تعامل اصرار داریم. تعامل دولت و مجلس به این معنی نیست که قوه مجریه اختیارات خود را به مجلس بدهد، بلکه معنایش این است که مشکل مردم حل شود. ما نماینده مردم هستیم، استاندار هم نماینده مردم است و باید افکار خود را روی هم بگذاریم.» وی‌ معنای دقیق‌تری از تعامل مورد نظر خود ارائه کرده و می‌افزاید: «تعامل یعنی در انتخاب وزیر و استاندار تا بخشداری باید نظر نماینده مردم گرفته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز