خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان تاکید کرد؛

حمایت از برنامه‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی در ارائه آموزش مهارتی و ایجاد اشتغال

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۲۶۱

استاندار لرستان بر حمایت از برنامه‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی در ارائه آموزش مهارتی و ایجاد اشتغال در استان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار در دیدار و گفت‌وگو با رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور که به لرستان سفر کرده است، با استقبال از برنامه‌های دانشگاه علمی کاربردی بر حمایت از این برنامه ها تاکید کرد.

استاندار لرستان برنامه‌های این دانشگاه را هدفمند و در راستای ارائه آموزش مهارتی و ایجاد اشتغال برشمرد.

زیویار در این دیدار با اشاره به شناخت از اقدامات و برنامه‌ریزی بلندی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور برای ایجاد اشتغال، خواستار حضور او در کارگروه اشتغال استان شد.

حسین بلندی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور نیز در این دیدار  با اشاره به دغدغه‌ی مقام معظم رهبری در خصوص مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال در جامعه و همچنین تاکید ایشان مبنی بر آموزش بر اساس آمایش و اشتغال دانش‌آموختگان بیکار گزارشی از اقدامات انجام شده در این راستا در دانشگاه علمی کاربردی ارائه داد.

وی افزود: طرح آمایش سرزمینی در سال ۱۴۰۰ بر اساس نیازسنجی و نیازآفرینی، ۱۲۵ برنامه درسی جدید در این دانشگاه، حذف سه هزار و ۸۰۰ کد رشته محل و بیش از ۸۵۰ کد رشته محل جدید بر اساس نیاز بازار کار، اخذ مجوز تضمین اشتغال برای اولین‌بار در کشور مهم‌ترین برنامه‌های این دانشگاه در۲ سال اخیر بوده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور همچنین از ایجاد ظرفیت اشتغال به تعداد ۶ هزار و ۵۱۸ برای مهرماه گذشته و یک هزار و ۸۰۰ ظرفیت اشتغال در بهمن ماه گذشته توسط این دانشگاه خبر داد.

بلندی با اشاره به طرح «آباد» گفت: آموزش برای اشتغال دانش‌آموختگان به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های مهم و در دست اقدام این دانشگاه در آینده‌ای نزدیک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز