خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری خرم آباد انتقاد کرد:

به نام خصوصی سازی کارخانه های لرستان را تعطیل کردند و شاغلان را خانه نشین؟!

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۴۷۷

سرپرست فرمانداری خرم آباد: به هیچ عنوان نباید موافق این باشیم که متولی اقتصاد برای همیشه دولت باشد و باید با قاطعیت بگوییم که حضور بخش‌های غیر دولتی در اقتصاد با نظارت و برنامه ریزی صحیح، یکی از اصول توسعه است.

ایلنا: سرپرست فرمانداری خرم آباد گفت: به هیچ عنوان نباید موافق این باشیم که متولی اقتصاد برای همیشه دولت باشد و باید با قاطعیت بگوییم که حضور بخش‌های غیر دولتی در اقتصاد با نظارت و برنامه ریزی صحیح، یکی از اصول توسعه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، فرماندار خرم آباد، با اشاره به اینکه دولت باید احداثصنایع بزرگ و بازپس گرفتن صنایع واگذاری شده به بخش خصوصی را به عنوان گام اول برنامه‌های خود اجرا کند.
وی افزود: معاف کردن لرستان از اصل ۴۴ قانون اساسی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
حبیب اله خجسته پور در گفت‌و‌گو با ایلناافزود: البته به هیچ عنوان نباید موافق این باشیم که متولی اقتصاد برای همیشه دولت باشد و باید با قاطعیت بگوییم که حضور بخش‌های غیر دولتی در اقتصاد با نظارت و برنامه ریزی صحیح، یکی از اصول توسعه است. اما دلیل اینکه دولت باید در حال حاضر لرستان را از اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی که‌‌ همان خصوصی سازی است، معاف کند.
وی افزود: فاصله توسعه یافتگی زیاد بین استان‌های کم توسعه کشور مانند لرستان با استان‌های برخوردار از توسعه است.
سرپرست فرمانداری خرم آباد، با بیان اینکه خدمات اقتصاد دولتی در استان‌های تهران، اصفهان، آذربایجان و خراسان با خدمات دولتی در استان‌های ضعیف مانند لرستان اصلاً برابر نیست؛ اضافه کرد: تا زمانی که دولت صنایع بزرگ و مادر را تنها به استان‌های توسعه یافته کشور اختصاص می‌دهد، حرکت درخوری در لرستان انجام نمی‌شود و همین مشکل است که فاصله زیادی میان لرستان و دیگر استان‌های برخوردار ایجاد کرده است.
خجسته پور تاکید کرد: دولت باید ابتدا با سرمایه گذاری اقتصادی در استانهای ضعیف، فاصله آن‌ها را با دیگر استان‌ها به حداقل برساند و سپس بخش خصوصی را در استان‌های ضعیف مانند لرستان فعال کند.
این فعال سیاسی اقتصادی استان ادامه داد: وقتی به نام خصوصی سازی اکثر صنایع استان تعطیل و افراد زیادی از کار بیکار شده‌اند، نمی‌توان انتظار عملکردی مثبت از سوی بخش خصوصی در استان داشته باشیم.
فرمانذار خرم آباد افزود: البته سرمایه گذاران بخش خصوصی هم با توجه به شرایط فعلی استان تا حدود زیادی حق دارند که سرمایه گذاری در لرستان انجام ندهند؛ چرا که سرمایه گذاری به فراهم بودن بسترهایی از جمله راه آهن، آزادراه‌ها، فرودگاه و پروازهای منظم و سرویس دهی مناسب و غیره در استان نیازمند است.
خجسته پورادامه داد: در لرستان زیرساخت‌های حمل و نقل به هیچ وجه فراهم نیست و دولت باید تکمیل و اجرایی شدن هر چه سریع‌تر راه آهن لرستان، فرودگاه، بزرگراه و آزادراه، صنایع بزرگ، احیای پارسیلون، کشت و صنعت یا مصوبات دولتی از جمله صنایع خودروسازی خرم آباد و کوهدشت، پتروشیمی خرم آباد را در دستور کار خود قرار دهد. بعد از آنکه زیرساخت‌ها از طرف دولت فراهم شد و فاصله و شکاف بین لرستان و استان‌های دیگر را به حداقل رسید، بخش خصوصی را فعال کند.
وی گفت: اصلی ترین مطالبه مردم و مسئولان استان لرستان از رئیس جمهور محترم، توسعه در بخش اقتصادی است چرا که لرستان در حال حاضر وضعیت دشواری را در حوزه اقتصادی تجربه می‌کند. دولت باید بیشترین نگاه خود در لرستان را معطوف به حوزه اقتصادی و بخش‌های مختلف آن کند.
وی با بیان اینکه امروز بحثاشتغال از عمده‌ترین دل مشغولی‌های خانواده‌های این دیار است ادامه داد: خانواده‌های شهری و روستایی با داشتن چند جوان تحصیل کرده بیکار، نگران عواقب بیکاری هستند، خانواده‌های لرستانی در این راه از فردی که دارای برنامه‌های کاربردی در این زمینه برای رفع یا کاهش آمار بیکاری باشد، حمایت خواهند کرد.
مصاحبه کریم داودی نژاد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز