خبرگزاری کار ایران

بازدید شهردار خرم‌آباد از مجموعه فرهنگی درمانی بیمارستان فوق‌تخصصی شفا خرم‌آباد

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۱۷۲

شهردار خرم‌آباد از مجموعه فرهنگی درمانی بیمارستان فوق‌تخصصی شفا و نشریه سراسری بهار سلامت بازدید کرد.

شهردار خرم‌آباد از مجموعه فرهنگی درمانی بیمارستان فوق‌تخصصی شفا و نشریه سراسری بهار سلامت بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، محمد مهرابی ظهر امروز به منظور بررسی برخی ابعاد سلامت و بهداشت و درمان این شهر، از بیمارستان فوق تخصصی شفا بازدید کرد.

در جریان این بازدید جلسه هم اندیشی نیز با حضور شهردار خرم‌آباد، رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی شفا، کارکنان نشریه بهار سلامت و جمعی از کارکنان شهرداری برای فراهم کردن زمینه‌های هرچه بیشتر همکاری و تعامل میان شهرداری و بیمارستان فوق تخصصی شفا، تنها بیمارستان درجه یک خصوصی در خرم‌آباد برگزار شد.

رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی شفا ضمن بیان ضرورت و اهداف این نشست، گفت: شفا به عنوان مجموعه‌ای با بیش از ۱۲ سال تلاش بی‌وقفه و ۴ هزار شبانه روز خدمت صادقانه با حضور ۷۰۰ نفر از بهترین کارکنان، همواره در امر خدمت‌رسانی به مردم استان با بالا‌ترین کیفیت ممکن پیشگام بوده است.

روح‌الله فکوری با اشاره به تولد نشریه بهار سلامت در سال گذشته، افزود: توزیع کشوری این نشریه آغاز شده است و بهار سلامت بعد از نشریه «قدس» مشهد، دومین نشریه استانی کشور است که در سراسر ایران به دست مردم می‌رسد.

وی با بیان اینکه با حساسیت‌های کار شهرداری و مسئولیت سنگین شهردار آشنا هستیم، ادامه داد: مجموعه شفا و نشریه بهار سلامت به دلیل نفوذ بر افکار عمومی، آمادگی خود را در فراهم کردن فضای فکری و فرهنگی برای فعالیت شهرداری بدون هیچ چشم‌داشتی اعلام می‌کند، چرا که فراهم بودن زمینه برای فعالیت شهرداری منجر به حل مشکلاتی می‌شود که همه ما با آن‌ها درگیر هستیم.

فکوری با اشاره به پشت نویسی بیش از ۷۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس در سطح استان از سوی بیمارستان فوق تخصصی شفا، خاطر نشان کرد: شعارهایی از جمله «شهر خوب ساختنی است» و «شهر خوب را شهروند خوب می‌سازد»، نشان دهنده نگاه فرهنگی مجموعه بزرگ شفا و تلاش برای زمینه‌سازی فعالیت بهتر شهرداری و سایر نهادهای استان است.

رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی شفا طراحی مسابقه «زیبا‌ترین باغچه شهر» از سوی نشریه بهار سلامت را نیز گامی در جهت زیبا کردن فضای شهری دانسته و افزود: امیدواریم تا با کمک شهرداری بتوانیم خرم‌آباد را شهر گل‌ها کنیم و فضای سبز را در این شهر گسترش دهیم، همچنین برگزاری همایش گردشگری سلامت و همایش توسعه استان با حضور رؤسای کانون‌های کارآفرینی کشور به دعوت بیمارستان فوق تخصصی شفا، نشان دهنده توجه این مجموعه به توسعه لرستان و استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان است.

فکوری با اشاره به این نکته که بیمارستان فوق تخصصی شفا اولین بیمارستانی است که در سال ۸۸ دستگاه امحاء زباله‌های بیمارستانی را خریداری کرده، ادامه داد: با استفاده از این دستگاه زباله‌های عفونی بیمارستان پودر می‌شود و به مدت دو ساعت استریل شده، تا شیرابه‌های عفونی، آب‌های زیرزمینی را آلوده نسازند، ما معتقد هستیم که باید دین خود را به جامعه ادا کنیم و آماده هستیم، تا با تمام توان و بدون هیچ چشم‌داشتی شهرداری را برای سالم‌تر کردن شهر و بسترسازی افکار عمومی یاری رسانیم.

در ادامه این نشست، شهردار خرم‌آباد ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و تقدیر ویژه از ریاست بیمارستان فوق تخصصی شفا، گفت: ما معتقد هستیم که شهروند باید در همه ابعاد، ذهنی پویا داشته باشد و توجه به بخش‌های مختلفی مانند سرمایه‌گذاری، سلامت و غیره را سر لوحه کار خود قرار دهد.

محمد مهرابی با بیان اینکه مجموعه بزرگ شفا مایه افتخار و اعتماد برای شهر خرم‌آباد است و به گفته شهروندان تا به امروز بسیار توانمند عمل کرده است، افزود: حرکت و تعیین مسیر نیازمند همفکری متقابل است و جمع حاضر با همفکری خود می‌توانند شهرداری را برای انجام هرچه بهتر وظایف خود یاری رسانند.

شهردار خرم‌آباد با عنوان اینکه سیاسی کاری خوره جان شهر و شهروندان خرم‌آبادی شده است، خاطرنشان کرد: تنها رسیدگی به مبلمان شهری مهم نیست و رسیدگی به لایه‌های بدخیم فراموش شده، برای دست یابی به کالبد واقعی شهر مهم‌تر است.

وی با بیان اینکه اهل فکر نباید شهرداری را تنها بگذارند، ادامه داد: باید در شهر خرم‌آباد اتاق فکر درخور شهر و شهروند ایجاد شود و اهل فکر درگیر شوند، تا فرصت‌ها روان‌تر و شفاف‌تر شوند، چرا که مجموعه شهرداری در حال حاضر سنتی است و باید این روش سنتی را جارو زد و اگر همگی دست به دست هم دهیم، راه باز می‌شود.

مهرابی با اشاره به عمر کوتاه مدیریت‌ها در شهر خرم‌آباد یاد آور شد: انتخاب ۱۴ شهردار در یک دوره شورا و میانگین دو ماه خدمت برای هر شهردار بسیار نگران کننده است و بدخیمی‌های سنوات گذشته و بیماری‌های بسیار شدید شهرداری نیاز به رسیدگی جدی دارد.

شهردار خرم‌آباد با عنوان اینکه قلعه فلک‌الافلاک به عنوان نماد تاریخ شهر، تپه شهدای گمنام به عنوان نماد فرهنگ شهر و بام خرم‌آباد به عنوان نماد طبیعت شهر در نظر گرفته شده‌اند، تصریح کرد: باید نمادی را تعریف کنیم که این نماد‌ها را به هم وصل کند و از متفکران می‌خواهیم تا با ایده‌های خود شهرداری را در این زمینه یاری رسانند.

مهرابی با اشاره به تشکیل جلسات متعدد با حضور استاندار لرستان در خصوص آزادسازی حریم بنای تاریخی طاق پل شکسته، ادامه داد: تلاش خود را برای پیگیری آزادسازی حریم پل شکسته به کار خواهم بست و ایجاد دریاچه و فضاسازی در اطراف این بنای تاریخی را به طور جدی پیگیری می‌کنیم.

شهردار خرم‌آباد در مورد طرح تبدیل پادگان ۰۷ خرم‌آباد به می‌دانی شبیه نقش جهان اصفهان که از سوی نشریه بهار سلامت بار‌ها عنوان شده و شهروندان زیادی موافقت خود را با این طرح اعلام کرده‌اند، به بهار سلامت گفت: پادگان ۰۷ خرم‌آباد قدمتی دیرینه در بحثتملک دارد و سرمایه‌ای ارزشمند و زیبا برای شهر محسوب می‌شود، در این خصوص شهرداری با استاندار لرستان صحبت کرده و موافقت خود را برای خرید سهم شهرداری و جلوگیری از مسکونی‌سازی و هدر رفت، این سرمایه ارزشمند اعلام کرده است.

وی افزود: از آنجایی که شهرداری طرح تعریض خیابان انقلاب را در دست کار دارد، با ملحق کردن پادگان ۰۷ خرم‌آباد به این طرح علاوه بر حل مشکل ترافیک می‌توان در زمینه جذب گردشگر نیز از این ظرفیت مؤثر استفاده بهینه کرد.

شهردار خرم‌آباد با اشاره به نامه‌نگاری با وزارت کشور در خصوص تملک پادگان ۰۷ خرم‌آباد، ادامه داد: به دلیل توجیه اقتصادی بالای این طرح، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی لازم و ضروری است و در صورت انجام سرمایه‌گذاری، شهرداری نیز با قدرت و اختیارات خود از آن حمایت می‌کند.

در ادامه این نشست شهردار خرم‌آباد کار کارکنان شهرداری را بسیار پر افتخار دانسته و سلامت جسمی آنان را به عنوان اولویت اصلی برشمرد.

در همین خصوص رئیس بیمارستان فوق تخصصی شفا آمادگی خود را برای امضاء تفاهم نامه جهت رایگان کردن سهم بیمار برای کارکنان شهرداری در صورت مراجعه به این بیمارستان اعلام کرد.

فکوری همچنین با اشاره به اینکه برای انجام مشاوره و کار کار‌شناسی در خصوص دفع زباله‌های عفونی و غیر عفونی، بیمارستان فوق تخصصی شفا آماده ارائه هرگونه خدمت به شهرداری است، گفت: مطابق ماده ۷ قانون مدیریت پسماند شهری، بیمارستان‌هایی که سیستم امحاء زباله دارند و زباله‌های عفونی را به غیر عفونی تبدیل می‌کنند، از پرداخت عوارض اضافه معاف هستند، از آنجا که هر مجموعه درمانی هدفی جز درمان بیماری‌ها و آلام مراجعان ندارد و از طرفی بر کسی نیز پوشیده نیست که محیط زیست سالم و پاک نقشی اساسی و تأثیرگذار در کاهش بیماری‌های مختلف و حتی حذف آن‌ها دارد و از طرفی مجموعه‌های درمانی خود از طرق مختلف و به ویژه تولید پسماند می‌توانند مخرب اصلی محیط زیست باشند، در این راستا بیمارستان شفا به عنوان اولین و پیشگام‌ترین بیمارستان استان با هزینه‌ای گزاف اقدام به خرید دستگاه بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستان کرده است و موفق شده تاکنون و با نظارت‌های مستمر زباله‌های عفونی خود را به زباله شهری تبدیل کند و این‌گونه از انتشار بیماری‌های مختلف به آب و خاک و محیط زیست شهرمان جلوگیری به عمل آورد و از سوی سازمان محیط زیست استان نیز به عنوان صنعت پاک استان معرفی شده است.

فکوری با اشاره به لزوم بی‌خطرسازی و اهمیت حیاتی آن در تامین سلامت شهر، توضیح داد: انتظار می‌رود شهرداری خرم‌آباد و شورای شهر نسبت به این امر خطیر واکنش نشان داده و در خصوص بی‌خطرسازی زباله‌های خطرساز، با بی‌تفاوتی عمل نکنند، چرا که در این صورت دودش در چشم مردم شهر فروخواهد رفت و بیم آن می‌رود که در آینده مراکز درمانی چون تفاوتی در هزینه‌هایشان نمی‌بینند، از امر مهم بی‌خطرسازی سر باز بزنند.

در همین خصوص شهردار خرم‌آباد ضمن قدردانی از ریاست بیمارستان فوق تخصصی شفا برای انجام این کار شایسته، موافقت خود را برای رسیدگی به این موضوع اعلام کرده و گفت: مردم باید خواسته‌هایشان را از ما بخواهند و ما نیز باید با آنان صادق باشیم، چرا که صداقت تنها چیزی است که مردم آن را به خوبی درک می‌کنند.

وی ضمن ابراز خرسندی از انتشار نشریه بهار سلامت، افزود: وظیفه اصلی بیمارستان فوق تخصصی شفا وظیفه‌ای غیرفرهنگی است و ورود این مجموعه به کارهای فرهنگی، آن هم با این کیفیت بالا جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

در پایان این نشست نیز ریاست بیمارستان فوق تخصصی شفا و کارکنان مجموعه بهار سلامت با اهدای لوح یادبود از حضور شهردار خرم‌آباد در بیمارستان فوق تخصصی شفا تقدیر به عمل آوردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز