خبرگزاری کار ایران

آسیب شناسی خانواده در حضور کارشناسان و روانشناسان؛

نشست «زن، خانواده و فرهنگ» در خرم‌آباد برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۵۱۴

نشست بانوان با عنوان «زن، خانواده و فرهنگ»، به‌همت حوزه هنری لرستان، در خرم‌آباد برگزار شد.

نشست بانوان با عنوان «زن، خانواده و فرهنگ»، به‌همت حوزه هنری لرستان، در خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگارایلنا از خرم آباد، این نشست به‌مناسبت هفته گرامی‌داشت مقام زن و مادر به‌همت حوزه هنری استان لرستان با حضور تعدای از کارشناسان در حوزه مسائل اجتماعی و روان‌شناسی و مذهبی در سالن نشست‌های حوزه هنری لرستان در خرم‌آباد برگزار شد.
در بخشی از این نشست، کارشناسان به بیان مباحثی در رابطه با مسائل مربوط به زن و خانواده و مشکلات و معضلاتی که قشر زن با آن مواجه هستند پرداختند و شرکت کنندگان نیز سولات و نظرات خود در این رابطه را بیان کردند.
در این نشست، رقیه هراتی، از بانوان فعال فرهنگی و مذهبی استان لرستان در رابطه با مقام انسان گفت: انسانی که خداوند او را خلیفه و جانشین خود بر روی زمین قرار داده با عمل و ایمانش می‌تواند به جایگاهی که خدا برای او قرار داده یعنی همان خلیفه‌الهی برسد.
وی اضافه کرد: اگر انسان نفس اماره را رهبر خود قرار دهد و براساس ایمان و عمل رفتار نکند به مرتبه‌ای می‌رسد که از حیوان نیز پست‌تر می‌شود.
هراتی در رابطه با مقام و منزلت زن با بیان اینکه خداوند برای زن از لفظ انسان سازی استفاده کرده که این صفت نیز برای قرآن ذکر شده است، افزود: تمام تربیت یک فرزند در خانواده حول محور مادر می‌چرخد، یک مادر برای نسبت به فرزندش کنترل از راه دور داشته باشد و در درجه اول با فرزندش رفیق باشد و بعد از آن مادر باشد.
این فعال قرآنی ادامه داد: امروز با مشکلات و معضلاتی در بین خانواده‌ها مواجه هستیم که می‌طلبد خانواده‌ها درباره برخی آسیب‌ها و معضلات به فرزندان خود آگاهی بدهند.
وی با اشاره به نقش زنان در تربیت فرزند، گفت: مادر برای اینکه بتواند در تربیت خانواده موفق عمل کند باید دین و اخلاق را مدنظر قرار دهد.
وی اضافه کرد: متاسفانه برخی از والدین عقده‌هایی را که در دوران نوجوانی و جوانی داشته‌اند و به آن نرسیده‌اند در زندگی فرزندان خود پیاده می‎کنند و برخی موارد آن‌قدر غرق در دنیای کودک می‌شوند که از روح فرزندان غافل می‌شوند و این بزرگترین آسیب به فرزند است.
هراتی گفت: پدر و مادر باید در کنار توجه به مسائل مادی و جسمی فرزندانشان، آنها را به دین نماز و قرآن نیز هدایت کنند.
در ادامه این نشست، نیازی، از روانشانسان مرکز مشاوره لرستان نیز به پاره‌ای مسائل و مشکلات از جمله افزایش آمار طلاق، کاهش آمار ازدواج، بالا رفتن سن ازدواج و خیانت مرد به زن یا بالعکس اشاره کرد و گفت: با وجودی که رسانه به ویژه صدا و سیما نقش مهمی در فرهنگ سازی در بین مردم دارد اما اغلب سریال‌ها در ایران فقط برای سرگرمی ساخته می‌شود وموضوع آموزنده‌ای برای مردم ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز