خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد:

مردم ما ترکیه را یک کشور توسعه یافته و دوست می‌دانند

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۳۲۸

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد: هرچند در مباحثسیاسی به نظر می رسد ترکیه دارای نوساناتی است اما مردم ما ترکیه را یک کشور توسعه یافته و دوست می دانند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد: هرچند در مباحثسیاسی به نظر می‌رسد ترکیه دارای نوساناتی است اما مردم ما ترکیه را یک کشور توسعه یافته و دوست می‌دانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، حجت الاسلام جمالزاده در جریان دیدار روسای دانشگاه‌های لرستان با سفیر ترکیه در تهران اظهار داشت: ترکیه سابقهٔ دیرینه‌ای در دوستی و همکاری با ایران دارد و بین دو کشور فرهنگ‌های مشترک زیادی در زمینه مسائل و معارف دینی وجود دارد.

وی دانشگاه‌های آزاد اسلامی لرستان با داشتن ۴۰ هزار نفر دانشجو در بیش از ۱۳۰ رشته و حدود ۱۳ واحد دانشگاهی و مرکز تحقیقاتی را آماده همکاری در زمینه آموزش و تحقیقات با دانشگاه‌های ترکیه دانست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد با بیان این مطلب که دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۵ کشور شعبه دارد، افزود: امروز سیاست دانشگاه آزاد بر این است که تفاهم نامه‌های بین المللی با کشورهای مختلف امضاء کند.

وی عنوان کرد: حدود دو سال پیش تفاهم نامه‌های خوبی بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد و دانشگاه‌های بلاروس منعقد شد و تا حدودی برخی از بندهای آن تفاهم نامه اجرایی شده است.

حجت الاسلام جمال‌زاده تعداد تمام دانشجویان دانشگاه‌های آزاد کشور را یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برشمرد و گفت: از ابتدای تاسیس دانشگاه آزاد تا کنون حدود سه و نیم میلیون نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان است و تلاش می‌کند از سایر کشور‌ها دانشجو به تمامی شهرهای ایران جذب کند.

حجت الاسلام جمال‌زاده در پاسخ به این سوال سفیر ترکیه در تهران که هر ساله چه تعداد از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد جذب بازار کار می‌شوند گفت: علاقه به ادامه تحصیل بین دانشجویان کشور بسیار زیاد شده است و تعداد بسیار زیادی از فارغ التحصیلان در مقاطع پایین‌تر به ادامه تحصیل در مقاطع بالا‌تر می‌پردازند.

وی افزود: امسال حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر متقاضی برای دانشگاه آزاد در مقاطع کارشناشی ارشد و دکترا وجود داشت که حدود ۳۰۰ هزار نفر از آن‌ها پذیرش شدند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد در پاسخ به سوال دیگری از سفیر ترکیه مبنی بر میزان آشنایی دانشجویان لرستانی با حوزه علوم انسانی در ترکیه گفت: بیشتر اساتید ما با این مقوله آشنایی دارند و دانشجویان ما ترکیه را بیشتر از جنبه‌های توریستی می‌شناسند و سفر آن‌ها به ترکیه جنبه توریستی دارد.

حجت الاسلام جمال‌زاده با ابزار تاسف از اینکه آگاهی مردم ایران از کشور ترکیه بسیار اندک است یادآور شد: عموم مردم نگاه‌شان به ترکیه یک کشور توریستی با جاذبه‌های گردشگری فراوان است و بیشتر به این قصد و نیت به این کشور سفر می‌کنند.

وی افزود: هرچند در مباحثسیاسی به نظر می‌رسد ترکیه دارای نوساناتی است اما مردم ما ترکیه را یک کشور توسعه یافته و دوست می‌دانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز