خبرگزاری کار ایران

سفیر ترکیه در دیدار با استاندار لرستان:

صعنت گردشگری لرستان در جذب سرمایه گذران ترکیه بسیار تاثیر گذار است

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۳۴۰

سفیر ترکیه: به طور یقین آشنایی مردم ترکیه با قابلیت ها و جاذبه های منحصربفرد و کم نظیر تاریخی، تفریحی، علمی و فرهنگی ایران موجب افزایش قابل توجه و چشمگیر، گردشگران برای سفر به ایران خواهد شد.

سفیر ترکیه گفت: به طور یقین آشنایی مردم ترکیه با قابلیت‌ها و جاذبه‌های منحصربفرد و کم نظیر تاریخی، تفریحی، علمی و فرهنگی ایران موجب افزایش قابل توجه و چشمگیر، گردشگران برای سفر به ایران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، امیت یاردیمروز در دیدار با استاندار لرستان افزود: سرمایه گذاران کشور ترکیه از دیرباز تمایل زیادی برای حضور در ایران و انجام سرمایه گذاری‌های مشارکتی با طرف‌های ایرانی داشته‌اند.
سفیر ترکیه در تهران به منظور بررسی توانمندی‌ها و قابلیت‌های اقتصادی، تجاری، تولیدی، صنعتی و فرهنگی استان لرستان و فراهم کردن زمینه توسعه و گسترش همکاری‌های اقتصادی دو جانبه فعالان اقتصادی بخش خصوصی، به خرم آباد سفر کرده است.
سفیر ترکیه درتهران اظهار داشت: کشور ترکیه علاوه بر گسترش روابط اقتصادی و تجاری، از توسعه همه جانبه و پایدار مناسبات و روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف نیز به خوبی استقبال می‌کند.
وی، هدفگذاری تجاری کشور ترکیه در ایران را حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیارد دلار ذکر کرد و گفت: باید اهداف بلند مدت تجاری و اقتصادی میان دو کشور طراحی، تعریف و پیگیری شود.
یاردیم با تاکید بر تقویت و گسترش سرمایه گذاری متقابل بخش خصوصی دو کشور، تصریح کرد: می‌توان گفت در سال‌های اخیر بیشترین حجم سرمایه گذاران خارجی در ترکیه از جانب ایرانیان بوده است.
سفیر ترکیه در کشورمان اضافه کرد: متمرکز بودن روابط تجاری در مرکز دو کشور یکی از نواقص فعالیت‌های تجاری ایران و ترکیه است و به همین دلیل یکی از اهداف محوری ما دراین حوزه، گسترش این همکاری‌ها در دیگر نقاط و استان‌های مختلف ایران است.
وی افزود: این مهم نیز باید از طریق همکاری‌های دو جانبه اتاق‌های بازرگانی و تقویت روابط تجاری میان فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان دو کشور محقق شود.
سفیر ترکیه درتهران ضمن ابراز علاقه‌مندی کشورش برای گسترش و افزایش میزان سرمایه گذاران فعالان بخش خصوصی ترکیه در ایران، گفت: صنعت گردشگری، از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان لرستان برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود که این موضوع باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۱۰ میلیون گردشگر از ترکیه به خارج از کشور سفر می‌کنند، افزود: سهم ایران از این تعداد ۴۰ هزار نفر است که این نشاندهنده وجود مشکلاتی در زمینه معرفی و شناسایی ظرفیت‌های غنی، منحصربفرد و جذاب صنعت گردشگری ایران به گردشگران خارجی است.
وی ضمن تاکید بر ضرورت معرفی و شناسایی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری ایران از جمله استان لرستان به گردشگران خارجی، افزود: به طور یقین آشنایی مردم ترکیه با قابلیت‌ها و جاذبه‌های منحصربفرد
و کم نظیر تاریخی، تفریحی، علمی و فرهنگی ایران موجب افزایش قابل توجه و چشمگیر، گردشگران برای سفر به ایران خواهد شد.
در سفر سفیر ترکیه به استان لرستان که با هماهنگی اتاق بازرگانی خرم آباد انجام شده، هیاتی از فعالان اقتصادی این کشور وی را همراهی می‌کنند.
دیدار و گفت‌و‌گو با مقامات اجرایی استان، دیدار با فعالان تجاری و اقتصادی، بازدید از ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی و همچنین جاذبه‌های گردشگری لرستان از جمله برنامه‌های سفراین هیات به استان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز