خبرگزاری کار ایران

رییس شورای هیأت های مذهبی کشور:

دو هزار و ۳۲۰ هیأت مذهبی دراستان لرستان فعالیت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۵۵۴

در حال حاضر دو هزار و ۳۲۰ هیأت مذهبی دراستان لرستان فعالیت دارد که ازاین تعداد دو هزار هیأت متعلق به برادران و ۳۲۰ هیأت مختص خواهران است.

رییس شورای هیأت های مذهبی کشور گفت: در حال حاضر دو هزار و ۳۲۰ هیأت مذهبی دراستان لرستان فعالیت دارد که ازاین تعداد دو هزار هیأت متعلق به برادران و ۳۲۰ هیأت مختص خواهران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، حجت الاسلام ˈروح الدین دریکوندˈ در دیدار با امام جمعه پلدختر، افزود: از این تعداد پنج هزار و ۵۰۰ هیات مختص خواهران است وبه تعداد هر هیات نیزدو مداح در کشور وجود دارد.

وی افزود: باید زمینه ای فراهم شود تا در نقاط شهر و روستا ها منبر و روضه خوانی برپا شود و در هیات های مذهبی مسجد محوری و روحانی محوری اساس کار باشد.

وی تصریح کرد: برنامه ها و فعالیت های شورای مذهبی کشور، روحانی محوری، مسجد محوری کم شدن خرافات، بحثآموزش مسوولان هیات های مذهبی وتشکیل کارگاه های آموزشی برای هیات ها و مداحان، کلاس تخصصی آموزشی مقدماتی برای مداحان است.

رییس شورای مرکزی هیات های مذهبی کشور گفت: شوراهای هیات های مذهبی باید آسیب و تهدیدات در هیأت های مذهبی را شناسایی و ازآنها جلوگیری کنند.

حجت الاسلام ˈدریکوندˈ استفاده از ابزارها و آلات موسیقی در مراسم عزاداری محرم را بدعت و خرافه دانست و افزود: اصلاح نوحه ها، جمع کردن علم ها، طبل ها، کار شوراهای هیات های مذهبی است.

وی سیاست های اصلی در سال جدید برای هیات های مذهبی مسجد محوری، قرآن محوری و روحانی محوری دانست وتصریح کرد: برای ترویج فرهنگ دینی در جامعه و مقابله با جریان انحرافی برنامه هایی مانند ایجاد کارگاه های تخصصی آموزش برای مداحان و هیات های مذهبی وجود دارد.

رییس شورای هیأت های مذهبی کشوربا بیان اینکه کار هیأت مذهبی تبلیغ و تربیت دینی است، گفت: در حال حاضر دو هزار و ۳۲۰ هیأت مذهبی دراستان لرستان فعالیت دارد که ازاین تعداد دو هزار هیأت متعلق به برادران و ۳۲۰ هیأت مختص خواهران است.

امام جمعه پلدختر نیز در این دیدار بر لزوم محتوا سازی و به روز شدن هیات های مذهبی تاکید کرد و گفت: هیات های مذهبی وظیفه دارند که حقیقت واقعی اسلام و اهل بیت را متجلی کنند و با استفاده از هرابزاری برای زنده نگه داشتن این حقایق تلاش کنند.
حجت الاسلام ˈعلی محمد لروندˈ با بیان این که چنانچه محتوا در جامعه صحیح و پاک باشد افزود: جهت گیری ها و اعمال و رفتار نیز سالم و الهی خواهد شد و راه مقابله با دشمن به روز شدن هیاتهای مذهبی است.

وی هیات های مذهبی را پرچم داران اسلام و پیشگامان سوگ عزای سیدالشهدا دانست و گفت: ازاستعداد، توان و پتانسیل جوانان در هیات ها که سرمایه بزرگی است باید استفاده کرد که این وظیفه بر عهده مسوولان هیئت های مذهبی است. که وظیفه سنگینی را بر دوش دارند.

حجت الاسلام ˈلروندˈ افزود: برخی از هیات های مذهبی پلدختر در ماه محرم طبل ها و آلات موسیقی را جمع آوری کردند که از نکات مثبت هیات ها در این شهرستان است.

امام جمعه پلدختربر تقویت کانون های مداحان و هیات های مذهبی شهرستان تاکید کرد و گفت: اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی برای هیات ها می تواند موجبات بهتر برگزار شدن مراسم را فراهم آورد.

در این دیدار روسای ادارات تبلیغات اسلامی و ارشاد اسلامی، مسوول شورای هیات مذهبی و جمعی از مسوولان هیات های مذهبی شهرستان پلدختر حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز