خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان:

۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه آبیاری کشاورزی لرستان در نظر گرفته شده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۱۹۶

در بودجه سال ۹۳ اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه آبیاری تحت فشار در این استان در نظر گرفته شده است.

مهرداد غضنفری اظهار داشت: در بودجه سال ۹۳ اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه آبیاری تحت فشار در این استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنااز خرم آباد، رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان در جریان بازدید از پروژهای جهاد کشاورزی شهرستان سلسله گفت: هدف از این سفر آشنایی با وظایف بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه بخش قالب اقتصاد لرستان بخش کشاورزی است افزود: پایه امنیت اجتماعی امنیت غذایی است که مسئولیت خطیر برعهده سازمان جهادکشاورزی است.

رییس جهاد کشاورزی در ادامه عنوان کرد: همه مشاغلی که در استان داریم به نوعی مرتبط به بخش کشاورزی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی افزود: پتانسیل وقابلیت بخش کشاورزی استان فراتر از کارهای انجام شده است.

غضنفری اضافه کرد: اگرفعالیت های بخش کشاورزی را با برنامه ریزی انجام بدهیم نه تنها قادر هستیم تمام نیازهای استان را تامین کنیم بلکه خارج استان راهمه می توانیم تامین کنیم.

وی با بیان اینکه استان لرستان قابلیت وظرفیت تولید ۳ میلیون تن تولیدات کشاورزی را داردگفت: در شرایط کنونی آمار قابل اطمینان وجود ندارد که بگویم تولیداتمان چقدر است.

غضنفری تصریح کرد: اولین کاری که انجام بدهیم راستی آزمایی آمارهای موجود است و ایجاد بانک اطلاعاتی جامع است.

وی گفت: با ایجاد یک بانک اطلاعاتی کامل قابلیت ها هرمنطقه مشخص می شودو براساس آن توانایی که آن منطقه دارد برنامه ریزی خواهد شد.

رییس جهاد کشاورزی گفت: درصددیم برای رفع مشکلات با محور بودن برنامه جلو برویم نه فقط کارهای نمایش بدون برنامه صرف رفع تکلیف انجام دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از موانع ومشکلات توسعه استان کارهای نیمه تمام ورها شده است افزود: دراین زمینه در سنوات قبل یکسری کارها در خصوص آبی کردن اراضی صورت گرفته است که درصدد تکمیل انها هستیم.

مهرداد غضنفری اظهار داشت: در بودجه سال ۹۳ اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه آبیاری تحت فشار در این استان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برای تجهیز مزارع به سیستم های نوین آبیاری در صورت تامین ۱۵ درصد سهم آورده از سوی کشاورزان ۸۵ درصد دیگر توسط دولت به صورت بلاعوض تامین خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان یادآور شد: دولت برای هر هکتار اجرای سیستم آبیاری تحت فشار بارانی چهار میلیون تومان و برای آبیاری قطره ای پنج میلیون تومان پرداخت می کند.

غضنفری بیان داشت: در حال حاضر ظرفیت آبهای سطحی در لرستان ۱۲ میلیارد مترمکعب است که از این میزان دو میلیارد مترمکعب مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به وجود ۲۲۰ هزار هکتار اراضی آبی و ۸۰۰ هزار هکتار اراضی دیم در استان تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سیستم آبیاری نوین مجهز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز