خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

بزرگ‌ترین مشکل ما در لرستان فقدان مهارت جویندگان کار است

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۷۳۱

مدیرکل اداره کار تعاون و رفاه در خصوص ایجاد بانک اطلاعاتی بیکاران گفت: یک بانک اطلاعاتی داریم که ۱۱۶ هزار نفر در آن ثبت‌نام کرده‌اند. بزرگ‌ترین مشکل ما فقدان مهارت جویندگان کار هست.

مدیرکل اداره کار تعاون و رفاه در خصوص ایجاد بانک اطلاعاتی بیکاران گفت: یک بانک اطلاعاتی داریم که ۱۱۶ هزار نفر در آن ثبت‌نام کرده‌اند. بزرگ‌ترین مشکل ما فقدان مهارت جویندگان کار هست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، در این جلسه که در سالن جلسات شورا برگزار شد، رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در خصوص ساماندهی کارگران فصلی و بیمه کارگران ساختمانی بیان کرد و اظهار داشت: چند مرتبه از مدیر قبلی اداره کار درخواست جلسه مشترک داشتیم که خوشبختانه امروز تحقق پیدا کرد.

محسن اقبالی در ادامه افزود: علی‌رغم این که می‌دانیم وظیفه‌ی ذاتی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی اشتغال‌زایی نیست و درواقع وظیفه‌ی اصلی اداره کار ارتباط بین کارفرما و کارگر به شمار می‌رود ولی بنا بر تقاضاهای بی‌شماری که از جانب شهروندان جهت اشتغال به این شورا ارسال می‌گردد. تقاضا داریم در چارچوب قانون و در حد توان زمینه برای اشتغال جوانان بومی فراهم شود.

جافر وفایی، عبداله عزیزپور، سبزخدا صفربیرانوند، علی جهان‌آرا و فرشته طهماسبی دیگر اعضای شورای شهر در خصوص مباحثمرتبط سخنانی بیان نمودند.

مدیرکل اداره کار تعاون و رفاه در ابتدا ضمن محترم برشمردن دغدغه‌ی اعضای شورای شهر مبنی بر بیکاری جوانان شهر خرم‌آباد خاطرنشان ساخت: همان‌طور که خود شما به‌خوبی مطلع هستید متولی اصلی اشتغال ما نیستیم، مقوله‌ی ایجاد اشتغال فرادستگاهی است و چندین اداره می‌بایست ساز و کارها و زیرساخت‌های لازم جهت اشتغال را فراهم نمایند.

علی آشتاب تصریح ساخت: یکی از گرفتاری‌های ما در بحثاشتغال، نگاه فرهنگی است. متأسفانه در بسیاری از موارد جوانان ما کار در بخش‌های کشاورزی، دام‎داری، باغ‎داری و… را کار به‌حساب نمی‌آورند و فقط پشت‌میزنشینی را جزئی از مشاغل قلمداد می‌کنند.

مدیرکل اداره کار تعاون و رفاه در خصوص ایجاد بانک اطلاعاتی بیکاران بیان داشت: یک بانک اطلاعاتی داریم که ۱۱۶ هزار نفر در آن ثبت‌نام کرده‌اند. بزرگ‌ترین مشکل ما فقدان مهارت جویندگان کار هست.

وی اضافه کرد: مثلاً افرادی که در رشته‌های علوم انسانی فارغ التحصیل می‌شوند فاقد تخصص مرتبط با بازار کار در شهر خرم‌آباد هستند. خوشبختانه با برنامه‌ریزی انجام‌شده و نظارت مستقیم بر اداره فنی و حرفه‌ای شیوه‌ی آموزش را بر پایه‌ی نیازهای شغلی جامعه و بر اساس سند راهبردی ۵ ساله تنظیم کرده‌ایم.

آشتاب در خصوص جذب نیروهای بومی در کارخانجات لرستان گفت: مطمئن باشید در کارخانجاتی چون: یخچال سازی که به‌تازگی در حال شروع به کار مجدد است، کشت و صنعت، پتروشیمی و… اولویت با نیروهای بومی است ولی درصورتی‌که مهارت مورد نیاز در کارخانجات فوق از طریق نیروهای بومی تأمین نشود کارفرما می‌تواند به سراغ نیروهای غیربومی که دارای مهارت می‌باشند برود.

در جریان این جلسه محمد مهرابی شهردار خرم‌آباد نیز در خصوص مشکلات کارگران فصلی توضیحاتی بیان نمود. در این جلسه علی آشتاب مدیرکل اداره کار تعاون و رفاه، عبدالعلی حیدری معاونت روابط کار و رفاه اجتماعی، امیر حسین پور رییس اداره بازرسی اداره کل کار استان و سجاد مرادی مسوول کاریابی‌های لرستان نیز حضور داشتند.

چند خیابان در خرم‎آباد به نام شهدا مزین می‎شود

سرهنگ بازگیر فرماندهی سپاه خرم‌آباد مهمان جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی بود

جلسه‌ی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر با حضور اعضای کمیسیون و سرهنگ ماشاالله بازگیر فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد به مدت دو ساعت برگزار شد.

در این جلسه که رستم کوشکی نایب‌رییس شورا نیز حضور داشت ابتدا فرشاد سیفی رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر به بیان دستور کار جلسه پرداخت.

سپس فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد در خصوص نام‌گذاری کوچه‌ها و خیابان‌های سطح شهر بانام شهدا و با نیت زنده نگه‌داشتن نام و یاد این عزیزان توضیحات جامع و کاملی ارائه نمودند.

فرشاد سیفی در خصوص میزبانی خرم‌آباد جهت برگزاری مجمع مشورتی کمیسیون فرهنگی اجتماعی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها در پنجم تیرماه نقطه نظرات اعضای کمیسیون را دریافت کرد.

در پایان بانام گذاری چند خیابان به نام شهیدان سرافراز هشت سال دفاع مقدس موافقت صورت گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز