خبرگزاری کار ایران

درهمایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

از جوانان فعال در عرصه فرهنگی لرستان تجلیل شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۰۷۴

به همت موسسه خیریه باب الحوائج(ع) و حوزه ثارالله؛ درهمایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جوانان فعال در عرصه فرهنگی لرستان تجلیل شد.

به همت موسسه خیریه باب الحوائج(ع) و حوزه ثارالله؛ درهمایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جوانان فعال در عرصه فرهنگی لرستان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، نادر قربانی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان در همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی اظهار کرد: با تقویت باورهای دینی، توجه به بحثخودشناسی انسان و آگاهی از آلوده شدن به گناه می‌توان از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد تا جامعه سالمی داشته باشیم.

وی مواد مخدر را یکی از آسیب‌های اجتماعی که موجب فروپاشی خانواده‌ها شده است عنوان کرد و گفت: مصرف مواد مخدر نوعی هوا و هوس افراطی است که نتیجه آن از بین رفتن کانون گرم خانواده است.

حجت‌السلام والمسلمین شیخی نماینده ولی فقیه در سپاه خرم‌آباد نیز گفت: همانطور که مردم و جوانان کشورمان در برپایی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی، آزاده‌خواهی و کرامت انسانی پیشتاز بودند امروز نیز که در این نبرد مهم که مقام معظم رهبری از آن به‌عنوان جنگ نرم و تهاجم فرهنگی یاد کرده‌اند، هستیم، دشمنان می‌خواهند بهترین نیروها و جوانان ملت ما با این روش‌ها از ما بگیرند.

شیخی بیان کرد: در ایران مصرف مواد مخدر از شکل سنتی به صنعتی تغییر کرده است و عوارض ناشی از مصرف این مواد موجب اختلال روحی و روانی و حتی جسمی بر فرد می‌شود که در پایان هم شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

حجت‌السلام والمسلمین وکیلی پور کارشناس میقات ظهور استان تهران در ادامه این همایش گفت: ماهواره به آرامی سعی می‌کند از طریق برنامه‌های غیرمستقیم آشپزی یا فوتبال الگوهایی را القا کرده و سبک زندگی افراد را تغییر دهد.

ترویج عشق‌های مثلثی، بی‌ارزشی زندگی خانوادگی و مجاز بودن طلاق با کوچک‌ترین ناملایمات، عادی کردن سبک لباس و آرایش نامتعارف، ترویج خشونت و پایین آمدن آستانه تحمل افراد، مدگرایی، زیرسئوال رفتن فرهنگ معنویت و ایثار و ترویج مذاهب کاذب برخی از آسیب‌های ماهواره بود که وکیلی پور به آن اشاره کرد.

وی ادامه داد: ایجاد شک در مورد مسلمات دینی، القای مردم‌سالاری منهای دین و بی‌تفاوتی اجتماعی و اعتقادی از دیگر عوارض ماهواره است.

به گفته وی؛ بیشترین طیف هدف ماهواره را زنان و دختران تشکیل می‌دهند.

وکیلی‌پور در ادامه گفت: دشمن می‌داند که شیعه دو بال سرخ و سبز دارد که یکی بال شهادت‌طلبی، برگرفته از عاشورا و دیگری بال انتظار برگرفته از مهدویت است که با سپر ولایت فقیه محافظت می‌شوند.

حجت‌السلام والمسلمین وکیلی پور ابراز کرد: دشمن سعی می‌کند با مهندسی معکوس ابتدا ولایت فقیه را تضعیف کند تا بتواند به حوزه مهدویت و اعتقادات مردم ورود کند و آنگاه به‌جای شهادت‌طلبی و ایثار، رفاه‌طلبی، دنیا‌زدگی و مصرف‌پرستی را قرار دهد.

در این همایش که معاون ورزش و جوانان و معاون اجتماعی دادگستری، مسول سازمانهای مردم‌نهاد استانداری، فرمانده حوزه ثارالله، عضو شورای شهر، پرسنل معاونت اجتماعی حضور داشتند در پایان از جوانان فعال در عرصه فرهنگی تجلیل به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز