خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

دولت از بودجه هلدینگ های اقتصادی برای توسعه لرستان کمک می گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۴۱۲

در جلسات متععدی که با هیئت وزیران و معاونان دولت برگزار شد، دولت تصمیم گرفت که از بودجه شرکت ها و هلدینگ های اقتصادی برای توسعه لرستان کمک بگیرد و همچنین مشکل بیکاری در لرستان به طور کامل با رئیس جمهور مطرح شد

استاندار لرستان گفت: در جلسات متععدی که با هیئت وزیران و معاونان دولت برگزار شد، دولت تصمیم گرفت که از بودجه شرکت ها و هلدینگ های اقتصادی برای توسعه لرستان کمک بگیرد و همچنین مشکل بیکاری در لرستان به طور کامل با رئیس جمهور مطرح شد

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، هوشنگ بازوند در نشست خبری با خبرنگاران لرستان که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: مصوبات هیئت دولت در سفر به لرستان هنوز نهایی نشده است و از این مصوبات حدود ۸۰ درصد نهایی شده و ۲۰ درصد باقی مانده از این مصوبات در چند روز آینده و در جلسه با هیئت دولت در تهران نهایی می شود.

وی افزود: سفر دولت به لرستان یکی از برنامه های دولت برای سال ۹۴ بود که با پیگیری های انجام شده و بیان ظرفیت ها و نیازمندی های این استان توانستیم از معاون اول رئیس جمهور دعوت کنیم که در لرستان حضور یابند و درپی این سفر معاون اجرائی رئیس جمهور نیز به لرستان سفر کردند و نتیجه گزارشات این دو معاون از لرستان زمینه‌ساز سفر رئیس جمهور به لرستان شد.
دولت تصمیم گرفت که از بودجه هلدینگ های اقتصادی برای توسعه لرستان کمک بگیرد

بازوند تصریح کرد: اجرای هر سفر نیازمند پشتوانه هایی است که از جمله پشتوانه های سفر رئیس جمهور به لرستان می توان به برگزاری جلسات چند روزه در دفتر ریاست جمهوری و حضور رئیس جمهور در جلسه ویژه در مورد لرستان بود که در این جلسات، طرح ها و مصوبات استان لرستان مورد پیگیری جدی قرار می گرفت.

استاندار لرستان بیان کرد: در جلسات متععدی که با هیئت وزیران و معاونان دولت برگزار شد، دولت تصمیم گرفت که از بودجه شرکت ها و هلدینگ های اقتصادی برای توسعه لرستان کمک بگیرد و همچنین مشکل بیکاری در لرستان به طور کامل با رئیس جمهور مطرح شد.

وی اظهار کرد: معاون اجرائی رئیس جمهور در تهران جلسه ای را با ۷۰ نفر از مدیران عامل بانک ها برگزار کردند که در این جلسه بر روی مسائلی مانند وضعیت اشتغال و بیکاری و سرانه درآمدی مردم و مقایسه شاخص های موجود در جامعه بحثشد.

بازوند افزود: در این جلسات بر موضوعاتی مبنی بر ایجاد نظم در بین مردم تأکید بسیار شد که از جمله این این موضوعات می توان به عدم حضور مردم در خیابان ها و پیگیری مطالبات مردمی از طریق سامانه ۱۱۱ و جلوگیری از نامه نگاری کتبی اشاره کرد.

استاندار لرستان بیان کرد: خودجوش ترین استقبال از رئیس جمهور توسط مردم لرستان انجام شد و در این سفر نیز برای نخستین بار رئیس جمهور به طور مستقیم با روستائیان و عشایر لرستان دیدار کردند و خود مردم در این جلسه به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

۶۷ طرح تا پایان امسال در لرستان به بهره برداری می رسد

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مهم ترین برنامه های سفر رئیس جمهور به لرستان ورود یک هواپیمای ۲۲۰ نفره پهن پیکر به لرستان بود که در این هواپیما مدیران بانک های عامل و سرمایه گذاران حضور داشتند.

بازوند گفت: رئیس جمهور بیان کرد که لرستان یک استان امن و بکر است که باید در این استان سرمایه گذاری شود و این یکی از شاه بیت های موجود برای بهره گیری از منابع لرستان و سرمایه گذاری در لرستان است.

استاندار لرستان اظهار کرد: نکته بارزی که در بین سخنان رئیس جمهور وجود داشت در دیدار با نخبگان بیان شد که نخبگان لرستانی باید در توسعه استان شرکت کنند و وارد کار شوند و این بار توسعه را در استان بر دوش بگیرند.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به لرستان از اعتبارات عمرانی و بودجه استانی چیزی هزینه نشد و بنا بر این شد که از محل اعتبارات ملی مبلغ ۶۳۰ میلیارد تومان در مدت دو سال به لرستان پرداخت شود که از این میزان ۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۳ و ۳۳۰ میلیارد تومان در سال ۹۴ به لرستان پرداخت می شود که تخصیص این اعتبارات به لرستان به طور ۱۰۰ درصدی صورت می گیرد و این در حالی است که میزان تخصیص این اعتبارات در بهترین حالت خود در سه سال گذشته ۲۶ درصد بوده است.

بازوند بیان کرد: از ۷۹ طرح بیان شده توسط رئیس جمهور ۶۷ طرح در سال ۹۳ و ۱۲ طرح نیز در سال ۹۴ به بهره برداری می رسد که با توجه به پیشرفت فیزیکی این طرح ها ۶۷ طرح مذکور ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار و ۱۲ طرح نیمه تمام نیز ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.

کارگاه های صنعتی در لرستان با ۱۱ درصد از ظرفیت خود فعالیت می کنند

استاندار لرستان گفت: یکی دیگر از مسائلی که در سفر رئیس جمهور به لرستان مورد توجه قرار گرفت بحثاشتغال زایی پروژه های اقتصادی در لرستان بود که در این استان حدود ۱ هزار و ۶۷۰ کارگاه صنعتی وجود دارد که از این تعداد ۲۰۰ کارگاه فقط نام دارند و اتفاق و یا فعالیتی در آن ها انجام نمی شود.

وی تصریح کرد: در زمینه فعالیت کارگاه های صنعتی در لرستان این کارگاه ها تنها ۱۱ درصد فعالیت خود را انجام می دهند و برای افزایش میزان فعالیت آن ها ناچار به تقویت مالی دارد که برای این کار نیز نیازمند وجود منابعی برای کمک است و این در حالی است که منابع موجود در لرستان حدود ۳ هزار میلیارد تومان است و مصارف در این استان حدود ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

بازوند گفت: از جمله طرح های تصویب شده و مفید در این سفر دولت به لرستان می توان به راه اندازی کارخانه لاستیک سازی با ظرفیت تولید ۲ هزار حلقه لاستیک در سال و همچنین کارخانه فرآوری سنگ توسط شرکت ایمیدرو اشاره کرد که زمینه ایجاد اشتغال را در لرستان فراهم می کند.

۲۴۰ میلیارد برای تبدیل اراضی لرستان به باغ اختصاص یافت

استاندار لرستان افزود: همچنین صندوق توسعه ملی اعلام کرده است که برای طرح های لرستان هیچ گونه سقف هزینه ای در نظر گرفته نمی شود و و هر طرحی که دارای توجیه اقتصادی باشد مورد حمایت قرار می گیرد و همچنین تمام زیرساخت های شهرک صنعتی پائین دستی پتروشیمی توسط وزارت نفت تأمین می شود.

وی بیان کرد: در پی مصوبات این سفر ۳۰ هزار هکتار از اراضی شیب دار لرستان تبدیل به باغ می شود که برای اجرای این کار نیازمند به ۱۵۰ هزار میلیارد مترمکعب آب وجود دارد که بحثو بررسی پیرامون اجرای این طرح در این هفته انجام می گیرد و وضعیت طرح مشخص می شود که در طول سه سال متوالی این طرح انجام می شود و برای این کار ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبار دولتی در نظر گرفته شده است.

۹ ایستگاه پمپاژ اب در لرستان تکمیل می شود

بازوند افزود: همچنین از دیگر طرح های کشاورزی در لرستان احداث۹ ایستگاه پمپاژ در لرستان بود که ۴ هزار و ۱۷۰ هکتار از اراضی دیم را به آبی تبدیل می کند و همچنین بازسازی و مدرن سازی ۱ هزار کیلومتر از کانال انتقال آب در لرستان در مدت ۳ سال است.

استاندار لرستان گفت: از دیگر طرح های تصویب شده دولت در لرستان می توان به احداثیک هتل ۴ ستاره در لرستان، یک ایستگاه دام ۵ هزار رأسی در سطح استان، چند ایستگاه دام ۲ هزار رأسی در استان، نیروگاه برق ۱ هزار مگاواتی، ایجاد کارخانه بسته بندی شیر در الیگودرز، تجهیز و تکمیل بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد و برق رسانی به ۱۵۳ روستای لرستان که دارای بیش از ۲۰ خانوار هستند اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز