خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان خبرداد

اجرای طرح نشاط معنوی توسط۲۰۰ مبلغ بومی و غیربومی از قم

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۴۱۴

با توجه به متقارن شدن ماه رمضان و اوقات فراغت تابستان طرح نشاط معنوی به‌مناسبت ایام تابستان را داریم که در آن درس اخلاق تربیتی، قرآن و بحثمشاوره‌ای گنجانده شده است.

حجت‎الاسلام مرتضی خاکباز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت فرهنگی آن برنامه‌های زیادی برای اجرا داشته و دارد، ادامه داد: در ابتدای سال ۹۳ طرح «آرامش بهاری» را داشتیم که از ۲۸ اسفند ۹۲ آغاز شد و اساس آن میزبانی بیش از دو میلیون زائری بود که از داخل و بیرون استان در ایام نوروز از امامزادگان دیدن کردند که این طرح در ۴۲ بقعه اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازخرم آباد، وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح رتبه اول کشور را کسب کرده‌ایم، اضافه کرد: علاوه بر طرح آرامش بهاری در بازرسی میدانی حل اختلاف اراضی موقوفه با منابع ملی رتبه اول کشوری را داریم و بعد از اجرای طرح آرامش بهاری، به‌مناسبت شهادت حضرت فاطمه‌ زهرا(س) سوگواره یاس نبوی را داشتیم که با حضور مداح اهل‌ بیت(ع) نزار قطری در حسینیه ثارالله خرم‌آباد اجرا شد که با استقبال مردم ولایت‌مدار لرستان روبرو شد.

خاکباز افزود: با توجه به متقارن شدن ماه رمضان و اوقات فراغت تابستان طرح نشاط معنوی به‌مناسبت ایام تابستان را داریم که در آن درس اخلاق تربیتی، قرآن و بحثمشاوره‌ای گنجانده شده است که با دعوت از ۲۰۰ مبلغ بومی و غیربومی از قم بناست در ۲۴ بقعه متبرکه و امامزاده اجرا شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان یادآور شد: به‌مناسبت ماه رمضان طرح ضیافت الهی را داریم که قرار است به‌مناسبت‌های مختلف ماه رمضان مانند تولدهایی که در این ایام است و شب‌های قدر برنامه‌هایی داشته باشیم و بعد از ماه رمضان ماه محرم را در پیش داریم که برنامه‌های عاشورایی متنوعی در راستای پیشبرد فرهنگ در بقاع متبرکه را اجرا کنیم؛ چراکه هدف ما بالا بردن سطح فرهنگی در بقاع است.

وی با بیان اینکه تربیت حافظان قرآن کریم سه سال است آغاز شده است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که ۱۰ تا ۱۵ میلیون حافظ و قاری قرآن در کشور باید داشته باشیم که رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تعهد کرد که یک میلیون نفر حافظ و قاری قرآن را در طول سال تربیت کند که سهم لرستان در این تعهد در سال اول ۵۵۰۰ نفر، سال دوم ۶۷۰۰ نفر و در سال سوم یعنی امسال ۷۷۰۰ نفر است.

خاکباز ادامه داد: با توجه به استقبال مردم استان از این طرح هر سال سهمیه لرستان را بالا بردند به‌طوری‌که در سال گذشته که سهمیه ما ۶۷۰۰ نفر بوده قریب به۷۲۰۰ نفر ثبت‌ نامی داشتیم که ۵۵۰۰ نفر موفق به شرکت در آزمون نهایی شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به اینکه اگر چیزی برای وقف نداریم به‌دنبال ترویج فرهنگ وقف باشیم، خطاب به اهل رسانه گفت: شما اهل رسانه اگر چیزی برای وقف نداشته باشید با این قلم که در دست دارید می‌توانید به ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف بپردازید و مردم را تشویق کنید و به‌دنبال تبلیغ وقف‌های جدید باشید، وقف در راه قرآن که بتوانیم منابع وقف شده را در اختیار دانشکده علوم قرآنی قرار دهیم و در نهایت در راستای ترویج فرهنگ اهل‌ بیت(ع) مردم را ترغیب کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز