خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

آموزش همگانی برای مقابله با هرگونه حوادثاحتمالی بسیار ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۵۲۹

استاندار لرستان در جلسه کارگروه پدافند غیرعامل استان بیان کرد: آموزش همگانی برای مقابله با هرگونه حوادثاحتمالی بسیار ضروری است.

هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه پدافند غیرعامل استان بیان کرد: آموزش همگانی برای مقابله با هرگونه حوادثاحتمالی بسیار ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه پدافند غیرعامل استان بیان کرد: آموزش همگانی برای مقابله با هرگونه حوادثاحتمالی بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه کارگروه پدافند غیرعامل باید به موضوع آموزش توجه ویژه‌ای داشته باشد تا خسارت حوادثاحتمالی کاهش یابد، ادامه داد: با توجه به اینکه پدافند غیرعامل، مورد تاکید مقام معظم رهبری است، آموزش همگانی در این زمینه می‌تواند توان مقابله با حوادثاحتمالی در بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی را افزایش دهد.

مهندس بازوند اذعان کرد: کارگروه پدافند غیرعامل در کل کشور در زمینه آموزش ضعیف عمل کرده که این امر می‌تواند باعثبروز برخی مشکلات در امر خدمات رسانی و یا کاهش سرعت عمل در موارد خاص باشد.

استاندار تصریح کرد: در حال حاضر برخی کشور‌ها نظیر سوییس رتبه بالایی در زمینه پدافند غیر عامل و آموزش دارند.

وی ادامه داد: کارگروه باید توان بیشتری را صرف آموزش همگانی کند تا در مواقع ضروری هر کدام از دستگاه‌ها و نهاد‌ها وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

بازوند با بیان اهمیت مسائل اقتصادی و تامین نیاز‌های مردم در زمان اضطراری و غیرمترقبه، یادآور شد: فعال شدن جلسات کارگروه‌های مرتبط اقتصادی از جمله کارگروه اقتصادی، صنعت و کشاورزی پدافند غیرعامل جهت بررسی و برنامه‎ریزی همه جانبه مسائل اقتصادی که از جمله تهدیدات دشمن است، باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاندار تاکید کرد: اعضای کارگروه پدافند غیرعامل استان باید در تامین فرآورده‌های نفتی موردنیاز مردم در زمان حوادثاحتمالی، مشارکت مردمی در مقابله با بروز حوادثو تامین انرژی برق، آب و دیگر مایحتاج ضروری توجه بیشتری داشته باشند تا در مواقع بروز حوادث، مردم با مشکلی مواجه نشوند.

وی همچنین با اشاره به نبود پایانه مسافربری در مرکز لرستان، گفت: نبود یک پایانه مسافربری مناسب در خرم‎آباد، زیبنده مردم استان نیست. وضعیت نامناسبی در مرکز استان وجود دارد که شهرداری باید برای رفع این مشکل چاره‎اندیشی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز