خبرگزاری کار ایران

معاونت امور جوانان اداره ورزش و جوانان لرستان؛

بیشترین مصوبات جلسه‌های ستاد ساماندهی لرستان به اوقات فراغت اختصاص داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۰۴۹

در راستای برنامه‌ریزی جهت اوقاف فراغت جوانان لرستانی، نشست اوقات فراغت استان در اداره کل ورزش وجوانان استان لرستان برگزار شد.

در راستای برنامه ریزی جهت اوقاف فراغت جوانان لرستانی، نشست اوقات فراغت استان در اداره کل ورزش وجوانان استان لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، در این جلسه که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی متولی امور جوانان و سازمان‌های مردم نهاد در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

در ابتدای جلسه، حشمت‌اله امان الهی، قائم مقام و معاون جوانان اداره کل، با اشاره به ضرورت تشکیل جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان به ریاست استاندار محترم و پیگیری مباحثجوانان از جمله اوقات فراغت، اظهار داشت: در حال حاضر هیچ موضوعی در جامعه ما مهم @ تر از موضوع جوانان نیست. چرا که همین جوانان، مدیران و مسئولین و و عناصر اصلی تشکیل دهنده جامعه در حال و آینده هستند و خواهند بود، و در سنوات گذشته بیشترین مصوبات جلسات ستاد ساماندهی به اوقات فراغت اختصاص داشته است.

حشمت امان الهی با بیان اینکه اگر اوقات شبانه روز افراد یک جامعه را به سه قسمت کار و تلاش، استراحت و اوقات فراغت تقسیم کنیم متوجه این موضوع مهم می شویم که یک سوم زمان هر انسانی به اوقات فراغت اختصاص دارد.
وی گفت: یک زمان خاصی غیر رسمی که در اختیار هر فرد قراردارد و فرد می تواند هر کاری انجام دهد، و با توجه به اینکه اکثر جوانان این استان بیکار هستند شغلی ندارند.
وی ادامه داد: لذا اگر زمان بیکاری و عدم اشتغال را نیز به زمان اوقات فراغت اضافه کنیم، کم کم متوجه خواهیم شد، تقریبا دو سوم زمان هر جوانی به اوقات فراغت اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: این حجم بالای فراغتی در جامعه از یک طرف و محدودیت های امکاناتی و منابعی و همچنین عدم استفاده مناسب از ظرفیت های موجود از طرف دیگر، پاسخگویی به نیاز جوانان را با مشکل مواجه ساخته و مسئولیت دستگاه‌های اجرایی استان و مسئولین را سخت تر کرده است.

این مقام مسئول تاکید داشت: هرچند که به نظر می رسد دست یابی به اشتغال، مناسب و کاهش نرخ بیکاری برای جوانان، و افزایش نرخ ازدواج و کاهش طلاق و دست یابی به فرهنگ ازدواج آسان و پایداردر کوتاه میسر نیست. اما پرداخت به امر اوقات فراغت جوانان یک ضرورت واقعی است. اوقات فراغت از مهمترین موضوعاتی است که می شود علاوه بر هدایت نسل جوان به سوی ایدههای آلهای مد نظر خود از آسیب های اجتماعی نیز به شکل قابل توجهی در کوتاه مدت و بلند مدت کاسته شود.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در برهه زمانی که گرایش جوانان ما به سمت استفاده گسترده از اینترنت، عضویت در شبکه های اجتماعی، کافی نت ها و بازی های رایانه ای، استفاده گسترده از قلیان و… گسترش یافته، وظیفه دستگاه‌های متولی امور جوانان را سنگین تر می کند تا با یک برنامه ریزی منظم و اجرایی بخش قابل توجهی از اوقات فراغت جوانان را مدیریت کند.

قائم مقام و معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان با اشاره به برگزاری جشنواره اوقات فراغت در ابتدای سال افزود: از هفت دستگاه اجرایی، هفت کارشناس دستگاه‌های اجرایی و هفت سازمان مردم نهادتجلیل شد که در حال حاضر آمار ثبت در پورتال اوقات فراغت بسیار پایین است و با آمار واقعی بسیار اختلاف دارد و دلیل آمار پایین هم نبود تجهیزات مناسب و زیر ساختها در سازمانها ی مردم نهاد، کانونها – پایگاه‌ها و هیات‌های ورزشی و… است و همچنین ناتوانی سرور مرکزی وزارت در امر پشتیبانی و همینطور مشکل سرعت اینترنت نیز بر مشکلات افزوده است.

حشمت اله امان الهی در پایان سخنان خود تسریع کرد: اداره کل ورزش و جوانان لرستان برنامه های فراغتی خود را از خرداد ما با تعطیل شدن مدارس و دانشگاه‌ها شروع کرده و تمام ادارات، هیات‌ها، باشگاه‌های ورزشی و سازمان‌های مردم نهاد در این نشست هر یک از مدعوین، بویژه دبیران وسازمان‌های مردم نهاد جوانان استان، بنابه فراخور موضوعات طرح شده، نظرات و پیشنهاد های خود را ارائه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز