خبرگزاری کار ایران

معاون مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان؛

نگاه تفکیک جنسیتی در زمینه حجاب و عفاف ما را به بیراهه می‌کشاند

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۷۷۷

نگاه تفکیک جنسیتی در زمینه حجاب و عفاف ما را به بیراهه می‌کشاند. حجاب و عفاف پیش از آنکه موضوعی دینی باشد مسئله‌ای ایرانی است.

معاون مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان: نگاه تفکیک جنسیتی در زمینه حجاب و عفاف ما را به بیراهه می کشاند. حجاب و عفاف پیش از آنکه موضوعی دینی باشد مسئله ای ایرانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، فرهاد طهماسبی در جلسه فعالان حوزه حجاب و عفاف اظهار داشت: آنچه در دفتر امور اجتماعی استانداری لرستان مد نظر ما قرار دارد این است که وضعیت حجاب و عفاف در لرستان به خاطر عمق باورها و اعتقادات دینی در حد قابل قبول باشد.

وی با بیان این مطلب که مشکلاتی که در زمینه عفاف و حجاب باعثبروز معضلات اجتماعی می شود در استان لرستان کمتر از سایر استان ها است، عنوان کرد: بایستی این دیدگاه را که فقط خانم ها باید به مقوله حجاب و عفاف توجه داشته باشند، باید کنار گذاشت. چرا که این مسئله فقط مختص خانم ها نیست و آقایان نیز باید این مسائل را رعایت کنند.

معاون مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان اضافه کرد: نگاه تفکیک جنسیتی در زمینه حجاب و عفاف ما را به بیراهه می‌کشاند. حجاب و عفاف پیش از آنکه موضوعی دینی باشد مسئله ای ایرانی است و دین اسلام آن را از لحاظ عرفی به مسئله ای اعتقادی تبدیل کرده است و با این کار به این موضوع تحکیم بخشیده است.

طهماسبی با بیان اینکه اگر سنن و رسوم رنگ و بوی اجتماعی بگیرند خلل در آن ها کمتر اتفاق می افتد تصریح کرد: مسائل اعتقادی باید در باور و عمق وجود انسان ها نقش ببندد که نمونه آن قانون کشف حجاب رضاخانی بود که در این مورد همه مردم به خاطر باورهایشان در برابر او ایستادگی کردند.

وی افزود: باور مردم بایستی به رفتار تبدیل شود و ما به دنبال راهکارهایی هستیم که این باورها را به رفتار تبدیل کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز