خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی لرستان:

کمک‌های بلاعوض یک میلیارد ریالی بهزیستی لرستان به مددجویان

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۳۱۸

طی سال گذشته ۳۳ نفر از مددجویان بهزیستی استان لرستان از طرح کمک‌های بلاعوض این سازمان برای سرمایه‌گذاری تا سقف یک میلیارد ریالی بهره‌مند شدند.

عمودی‌زاده گفت: طی سال گذشته ۳۳ نفر از مددجویان بهزیستی استان لرستان از طرح کمک‌های بلاعوض این سازمان برای سرمایه گذاری تا سقف یک میلیارد ریالی بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، همایون عمودی‌زاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خرم آباد، اظهار کرد: حدود ۱۶۲ هزار نفر از خدمات مستمر و غیر مستمر سازمان بهزیستی استان برخوردار هستند که از این تعدا ۵هزار و ۸۷۳ زن سرپرست خانوار و حدود ۸ هزار پرونده توانبخشی از مستمری سازمان بهزیستی برخوردارند.
وی افزود: یکی از مشکلات و دغدغه‌های ما بحثمددجویان پشت نوبت سازمان بهزیستی استان بود که با درایت رئیس سازمان بهزیستی کشور و نمایندگان مجلس و همکاری استاندار در جلسه‌ای که با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس داشتیم تعداد ۳ هزار پرونده از مددجوئیان پشت نوبت بهزیستی لرستان تیر ماه سال ۹۳ ازخدمات مستمری برخوردار می‌شوند.
مدیر‌کل بهزیستی لرستان تصریح کرد: از دیگر مشکلات عمده ما بحثنگهداری از بیماران اعصاب و روان مزمن است که خوشبختانه در جلسه‌ای که با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس داشتیم اخذ مجوز یارانه یک مرکز نگهداری شبانه روزی باظرفیت ۵۰ نفر را اخذ کردیم، که انشااله در سال ۹۳ راه اندازی می‌شود.
عمودی‌زاده خاطر نشان کرد: در بحثوسایل کمک توانبخشی در سال‌های گذشته با منابع بسیار محدودی مواجه بودیم که خوشبختانه با قول مساعد رئیس سازمان بهزیستی کشور و مساعدت‌هایی که در طول سال ۹۲ هم داشتند این وسایل کمک توانبخشی بیش از ۵ برابر افزایش پیدا کردند و بحمدالله در این زمینه ما امروز با کمترین مشکل مواجه هستیم.
وی با اشاره به برنامه‌های هفته بهزیستی در استان افزود: طرح ضیافت مهر و سرکشی به منزل مددجویان و معلولان را با حضور استاندار، حضور در خانه‌های معلولان و صرف افطاری با آ ن‌ها با حضور مدیران ارشد استان را داشتیم.
مدیر کل بهزیستی لرستان تصریح کرد: این بازدید‌ها و سرکشی‌های مسئولان استان و سازمان بهزیستی در منازل مددجویان و معلولان تحت پوشش بخاطر این است که هم مسئولان از نزدیک با مشکلات و مسائل سازمان و این خانواده‌ها آگاهی پیدا کنند و هم مددجویان ما احساس کنند که مسئولان در کنارشان هستند.
وی افزود: از دیگر برنامه‌های هفته بهزیستی در استان شرکت در نماز جمعه، نشست خبری با اصحاب رسانه، و برنامه‌های دیگری که در روزهای باقی مانده انجام می‌گیرد.
حمودی‌زاده خاطر نشان کرد: هفته بهزیستی هرساله در ۲۵ تیرماه تا ۳۱ تیرماه برگزار می‌شد که امسال با توجه به تقارن آن با لیالی قدر از روز ۲۱ تیرماه تا ۲۷ تیرماه با شعار هرزمان از زندگی بهزیستی آغاز شد.
مدیر‌کل بهزیستی لرستان اشاره‌ای هم به بحثکودکان خیابانی داشت و اظهار کرد: از تعداد کودکان خیابانی که در استان وجود دارند، ۲۵ درصد مربوط به کودکان کار و ۷۵ درصد مربوط به کودکان خیابانی بی‌سرپرست و بد سرپرست است.
حمودی‌زاده گفت: در بحثکودکان کار با شناسایی و معرفی آن‌ها به سازمان فنی و حرفه‌ای از طریق آموزش‌ها و مهارت‌های فنی و کمک‌های بلاعوض سازمان بهزیستی حمایت‌های لازم را از این عزیزان انجام می‌دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز