خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست لرستان؛

مشکلات زوال جنگل‌های بلوط لرستان بررسی و رفع شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۳۰۲

بلوط یک درخت بسیار مقاوم است که خود را با همه شرایط سازگار می کند اما نکته اصلی و حائز اهمیت این است که زوال بلوط یک بحثعمومی است که باید در این زمینه به همه اطلاع رسانی شود.

مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: بلوط یک درخت بسیار مقاوم است که خود را با همه شرایط سازگار می کند اما نکته اصلی و حائز اهمیت این است که زوال بلوط یک بحثعمومی است که باید در این زمینه به همه اطلاع رسانی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، مهرداد فتحی بیرانوند امروز در جلسه احیاء جنگل های بلوط لرستان در خرم آباد اظهار کرد: ارزش اکولوژیکی درختان بلوط بسیار بالاست به طوری که حیات همه موجودات به این عوامل وابسته است و برگزاری جلسات برای پیگیری این مسائل بسیار ارزشمند است.
وی افزود: مسأله بلوط باید به عنوان مهم ترین مسأله استان در نظر گرفته شود و در زمینه رفع مشکلات آن اقدام جدی شود.
فتحی بیرانوند تصریح کرد: آنچه که مشخص و مسلم است این است که مرکز تحقیقات کشاورزی با ریز بینی و دقت خود مسائل مربوط به زوال درختان را مورد بررسی قرار داده است.
مدیرکل محیط زیست لرستان بیان کرد: بلوط یک درخت بسیار مقاوم است که خود را با همه شرایط سازگار می کند اما نکته اصلی و حائز اهمیت این است که زوال بلوط یک بحثعمومی است که باید در این زمینه به همه اطلاع رسانی شود.
وی اظهار کرد: عوامل متعددی برای خشکسالی وجود دارد که نمی توان آن ها را تنها منحصر به خشکسالی دانست بلکه عوامل زیادی مانند عوامل انسانی در این زمینه نقش دارند و خشکسالی ناگهانی در سطح استان تنها یک عامل محسوب می شود.
فتحی بیرانوند عنوان کرد: برای بررسی و رفع مشکلات زوال جنگل های بلوط لرستان دو پیشنهاد را ارائه می کنیم که نخستین پیشنهاد شناسائی کانون های آلودگی در سطح جنگل های استان است که در این صورت می توان به طور ویژه در زمینه رفع این مشکل اقدام کرد.
مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: پیشنهاد دومی که در این زمینه ارائه می شود تشکیل کارگروه بررسی کانون های آلودگی در سطح استان استان است که تحقق هر یک از این پیشنهادها تلاش کارگروه های علمی و بیماری شناسی را می طلبد که این مباحثتحقیقاتی مباحثی زمان بر هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز