خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی

خاطرات و زندگینامه بازنشستگان به‌صورت فیلم کوتاه، انیمیشن و مستند تهیه شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۸۲۲

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه تکریم بازنشستگان از ضروریات این سازمان است گفت: درصددیم خاطرات وزندگینامه بازنشستگان به‌صورت فیلم کوتاه، انیمیشن، مستند و سریال تهیه شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه تکریم بازنشستگان از ضروریات این سازمان است گفت: درصددیم خاطرات و زندگینامه بازنشستگان به‌صورت فیلم کوتاه، انیمیشن، مستند و سریال تهیه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد،، دکتر منصور اعتصامی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی، در نشست صمیمی با فعالان کارگری و کانون‌های بازنشستگان به مهم‌ترین برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی برای بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان اشاره کرد و افزود: بازنشستگان، مطالبات وسیعی و نیازهای گسترده ای دارند که پرداختن به همه آنها نیازمند برنامه ریزی جامع است.
وی در ادامه گفت: توجه به نیازهای فرهنگی این قشر از جامعه، یکی از برنامه های اصلی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی است.
وی با بیان اینکه حضور شرکای اجتماعی و ارتباط‌شان با سازمان یکی از ضروریاتی است که در دوره مدیریتی جدید سازمان تامین اجتماعی تعریف شده است، گفت: یکی از اهداف احیای معاونت فرهنگی و اجتماعی در این دوره نیز ایجاد تعامل صحیح با شرکای اجتماعی بوده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی از ایجاد دبیرخانه شرکای اجتماعی در سازمان خبر داد و گفت: این شرکای اجتماعی پرداخت کنندگان اصلی به سازمان هستند و باید نظرات و دیدگاه‌هایشان را منتقل کنند تا سازمان منطبق بر نظرات آنها در روش‌ها و کارکردهای خودش تغییر ایجاد کند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این ارتباط در قالب استفاده از فضای سینما، تئاتر و سایر اماکن فرهنگی‌ است که با تامین بخشی از هزینه آن این هدف را دنبال می‌کنیم که کالاهای فرهنگی به عنوان بخشی از سبد خانوار در اختیار شرکای اجتماعی از جمله بازنشستگان قرار بگیرد گفت: مذاکرات لازم در این راستا انجام و تفاهم نامه مربوط در شرف تنظیم و امضاست. همچنین مبالغی برای این امر در نظر گرفتیم تا بتوانیم یک یا دو قلم کالای فرهنگی را وارد سبد خانوار کنیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تکریم بازنشستگان از ضروریات این سازمان است گفت: درصددیم خاطرات و زندگینامه بازنشستگان بصورت فیلم کوتاه، انیمیشن، مستند و سریال تهیه شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی درادامه گفت: عضویت بازنشسته گان در تمام کتابخانه ها بصورت رایگان است تا به تدریج مفهوم کالای فرهنگی در سبد خانوارها وارد شود.
وی با اعلام اینکه پاسخگویی به نیازهای فرهنگی بازنشستگان می تواند از دغدغه های فکری آنها بکاهد، گفت: اعزام به سفرهای زیارتی، یکی از اولویتهای این معاونت برای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی است که در همین راستا، اعزام به عتبات عالیات در اولویت قرار دارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی از رایزنی با سازمان حج و زیارت برای سفر عتبات با حداقل قیمت خبر داد و افزود: تلاش می کنیم علاوه بر اینکه انجام این سفرها با حداقل هزینه برای بازنشستگان انجام شود، بتوانیم کمکهای مالی نیز از طرف سازمان به این افراد داشته باشیم تا بتوانند از ظرفیت این سفرها استفاده کنند.
اعتصامی همچنین از توافق با سازمان حج و زیارت برای سفر عمره بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: توافق اولیه در این زمینه انجام شده و قرار است از آبان ماه امسال، سهمیه ای به بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص داده شود.
درادامه اعضای فعالان کارگری و کانونهای بازنشستگان در سطح استان مشکلات و نظرات و پیشنهادات حوزه کاری خودرا ارائه دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز