خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان؛

اعتباران پروژه‌های عمرانی علوم پزشکی در لرستان افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۰۵۴

با رایزنی‌های انجام شده مجوز ساخت یک بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی را برای تکمیل بیمارستان شهدای عشایر اخذ کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان با اشاره به اینکه امسال مجوز بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی اطفال اخذ شده است، گفت: دولت جدید اعتبارات را به پروژه‌های بالای ۸۰ درصد اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، کوروش ساکی در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان در خرم‌آباد اظهار کرد: خوشبختانه با رایزنی‌های انجام شده مجوز ساخت یک بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی را برای تکمیل بیمارستان شهدای عشایر اخذ کرده‌ایم.
وی افزود: لرستان در حدود ۲۰ سال گذشته رتبه‌های بر‌تر بیکاری را در سطح کشور داشته است که باید برای رفع این مشکل باید یک فکر اصولی انجام دهیم و با تکامل خود عقب افتادگی‌ها را جبران کنیم که دلیل اصلی عقب ماندگی ما بحثفرهنگی است.
ساکی تصریح کرد: دانشگاه باید جایگاه واقعی خود را پیدا کند و افراد با توجه به توانایی‌ها و قابلیت‌های نیز در این حوزه فعالیت کنند و از هرگونه سیاست زدگی دوری کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان بیان کرد: وضعیت درمانی و پزشکی لرستان مطلوب نیست و باید برای رشد آن تلاش کنیم و باید عدالت همه جانبه در توسعه را رعایت کنیم.
وی اظهار کرد: در بحثتحول سلامت برای بیماران سعب العلاج سال گذشته ۸۰۰ میلیون تومان و امسال ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که این طرح پس از ۳۳ سال برای اولین بار نفوذ و ورود پیدا کرده است. و این طرح زمینه را به گونه‌ای فراهم می‌کند که پزشکان امکان دریافت زیر می‌زی را نداشته باشند و همچنین فعالیت سازمان‌های بیمه گر در راستای طرح تحول نظام سلامت است.
ساکی عنوان کرد: باید از ورود سیاست به دانشگاه جلوگیری کنیم و از ایجاد وابستگی‌های سیاسی بپرهیزیم زیرا مردم نیازمند ارائه خدمات هستند و نباید عقاید بیماران را در نظر گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان افزود دانشکده‌های دندان پزشکی و دارو سازی در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسند که مجوز پزیرش ۲۰ دانشجوی مقطع دکترا در رشته دارو سازی را برای لرستان اخذ کرده‌ایم.
وی تصریح کرد: امسال کلینیک تخصصی دندانپزشکی لرستان با حضور و فعالیت دانشجویان دندانپزشکی برای خدمت رسانی به مردم در دانشکده دندانپزشکی این استان راه اندازی می‌شود.
ساکی بیان کرد: یکی از طرح‌های اساسی علوم پزشکی لرستان تلاش برای رفع بیکاری است که ما از امتیاز عمده ایرانیان که فکر و توانایی فکری آنان استفاده می‌کنیم و اگر بتوانیم با حمایت اعضای هیئت علمی افراد تحصیل کرده را مورد حمایت قرار دهیم در زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان نقش بزرگی را ایفا می‌کنیم.
وی در ادامه اضافه کرد: ورود خیرین برای ساخت مراکز درمانی در شهرستان بروجرد ورود خوبی است، امیدواریم این بحثدر مرکز استان هم اتفاق بیفتد.
ساکی بیان کرد: باید قبول کنیم که استان لرستان نسبت به دیگر استان‌ها عقب افتاده‌تر است و قسمت اعظمی از این محرومیت به بحث‌های فرهنگی برمی گردد که نیازمند حمایت رسانه‌ها هستیم.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها عرصه علم و معرفت است و عرصه سیاسی بازی و سیاسی کاری نیست، افزود: سیاسی کاری و باند بازی دانشگاه را از هدف اصلی خود دور می‌کند.
وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که برخی شایعه کردند که شما در انتصاب معاونین دانشگاه از اقوام و دوستان خود استفاده کردید؟، گفت: نگاه من براساس شایسته سالاری و توانمندی است نه آشنا بازی و هیچ نسبتی با معاونین ندارم.
وی ادامه داد: به اعتقاد من هرکسی که توانایی کاری را ندارد باید کنار گذاشته شود و از افراد کاردان استفاده کرد و مدیران باید شایسته باشند.
وی با بیان اینکه خبرنگاران در رشد و توسعه فرهنگ نقش بسزایی دارند، گفت: تثبیت رسانه‌ها و حضور خبرنگاران در عرصه‌های مختلف اجتماعی زمینه ساز رشد، پویایی و بالندگی جامعه است.
وی انتقاد سازنده را از دیگر وظایف اصحاب رسانه دانست و گفت: رسانه‌ها می‌توانند با نقد سازنده در کنار بازتاب سایر فعالیت‌ها در شتاب بخشی به عملکرد آن‌ها مؤثر باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز