خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در لرستان:

رعایت عدالت و انصاف، یکی دیگر از اولویت‌های خبرنگار است

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۴۸۳

رعایت عدالت و انصاف، یکی دیگر از اولویت‌های خبرنگار است و نباید یک خبرنگار به دنبال بی انصافی و درست کردن موج و موج سواری باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: رعایت عدالت و انصاف، یکی دیگر از اولویت های خبرنگار است و نباید یک خبرنگار به دنبال بی انصافی و درست کردن موج و موج سواری باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در مراسم تجلیل از خبرنگاران لرستان در خرم‌آباد اظهار کرد: شهادت شهید صارمی و نام‌گذاری این روز به نام خبرنگار مایه افتخار استان لرستان است.

وی افزود: شهید صارمی شخصیتی بوده است که در دوران دفاع مقدس در جبهه ها حضور داشته است و تعهد و اخلاق ایشان مهم ترین ویژگی این خبرنگار شهید بوده است.

حجت الاسلام میرعمادی بیان کرد: تاریخ و زندگی شهید صارمی به گونه ای بوده است که خداوند ایشان را الگوی خبرنگاران کشور قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: اصحاب رسانه باید ارزش کار خود را بدانند و به این امر واقف باشند که مسئولیتی که هم اینک بر دوش خبرنگاران است، خداوند در قرآن به آن قسم یاد کرده است.

وی اظهار کرد: خداوند در قرآن با توجه به اهمیت و عظمت بعضی از موضوعات، به آن ها قسم یاد کرده است، که آیه ۱ سوره قلم از مصادیق آن است که می فرماید " سوگند به قلم وآن چه می نویسند " و این موضوع خود نشان دهنده اهمیت مسئله نویسندگی و قلم است.

امام جمعه شهرستان خرم آباد افزود: در کتاب شریف اصول کافی، از حضرت محمد(ص) نقل شده است که ایشان فرمود، " خداوند اولین چیزی که خلق کرد قلم است " و این هم به نوعی تاکید بر اهمیت کار خبرنگار، در برهه کنونی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: در حدیثدیگری آمده است که پایداری دین و دنیای مردم بستگی به دو چیز دارد که یکی از آنها قلم و دیگری شمشیر است که البته شمشیر تحت لوا و پیرو قلم است.

حجت الاسلام میرعمادی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) می فرماید سه چیز است که حجاب ها را در پیش گاه خداوند متعال می زداید که یکی از این موارد قلم است.

وی اظهار کرد: تاثیرگذاری و جهت دهی به افکار عمومی توسط قلم انجام می‌شود و اگر در جایی خدمتی صورت می‌گیرد آن خدمت را باید مدیون اطلاع رسانی خبرنگاران بدانیم.

امام جمعه شهرستان خرم آباد افزود: مهم‌ترین خصوصیت یک خبرنگار امین بودن و رعایت اصل امانت داری است و این مسئله در عرصه خبر نقش اول را دارد و اگر خبرنگار این شاخصه را داشته باشد هم مورد اعتماد است و هم در اذهان و خاطره ها ماندگار است.

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: رعایت عدالت و انصاف، یکی دیگر از اولویت های کارهای یک خبرنگار است و نباید یک خبرنگار به دنبال بی انصافی و درست کردن موج و موج سواری باشد.

وی افزود: انصاف شرط اساسی در هر کاری است و نباید حرمت کسی را زیر سوال برد و در مقابل نیز نباید تملق و چاپلوسی در این عرصه نفوذ کند و باید واقعیات موجود را منعکس کرد.

امام جمعه خرم آباد بیان کرد: رسانه ها در استان لرستان دارای رشد کمی خوبی بوده اند و باید به ازای رشد کمی رشد کیفی مناسبی نیز داشته باشند.

حجت الاسلام میرعمادی تصریح کرد: استان لرستان نیازمند خبرنگاری است که بتواند مسائل را به خوبی تحلیل کند و نه خبرنگاری که کارش صرفا ضبط کردن و نوشتن است و در اخبار خود فقط به دنبال انعکاس خبر باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: بصیرت خبرنگار یکی از نکات بسیار مهم کار خبری است و اگر خبرنگار بصیرت داشته باشد، بدون کنکاش هیچ مسئله‌ای را منعکس نمی‌کند و مسائل را به موقع و درست تشخیص می دهد.

وی افزود: لرستان اگر بخواهد پیشرفت کند باید در عرصه خبری، در بین مردم و مسئولان فرهنگ سازی شود و در این راه خبرنگار است که برای این کارباید برای خود هدف تعریف کند.

امام جمعه شهرستان خرم آباد خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه می توانند در هدایت مدیران برای انجام کار و خدمت بسیار تاثیر گذار و نقش آفرینی کنند و جلوی خطاها و لغزش های احتمالی را نیز بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز