خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهش محیط زیست کشور؛

کارآفرینی سبز می‌تواند اندکی از معضل بیکاری لرستان را رفع کند

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۹۳۶

مردم لرستان می‌توانند از این مشاغل و ظرفیت‌های محیط زیستی که وجود دارد برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی استفاده کنند تا از این طریق آمار بیکاری در لرستان پایین بیاید.

مردم لرستان می‌توانند از این مشاغل و ظرفیت‌های محیط زیستی که وجود دارد برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی استفاده کنند تا از این طریق آمار بیکاری در لرستان پایین بیاید.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازخرم‌آباد، مهناز مظاهری در همایش برگزاری نخستین مجمع خیرین محیط زیست لرستان، اظهار داشت: با توجه به اینکه درختان زاگرس در حال نابودی هستند، بنابراین اگر به همین گونه ادامه پیدا کند و زاگرس که ریه تنفسی کشور است از بین برود، زندگی مردم در سراسر کشور از بین می‌رود و ما باید با برنامه‌ریزی دقیق و صحیح، علت اصلی نابودی درختان زاگرس را مشخص و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی عنوان داشت: یکی از اتفاق‌های خوب کشور به عنوان تشکیل مجمع خیرین محیط زیست امروز در استان لرستان تشکیل شده که این امر برای ما بسیار خوشحال‌کننده است، چراکه تاکنون در کشور مجمعی به نام مجمع خیرین محیط زیست تشکیل نشده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه محیط زیست به معنای واقعی از آفرینش خداوند و با دستور الهی به وجود آمده است، بنابراین ما باید در راستای حفاظت از آن تلاش کنیم و برای حفاظت از محیط زیست امروز یک کار خوب در لرستان تشکیل شده و آن هم تشکیل مجمع خیرین محیط زیست در لرستان است.

مظاهری با اشاره به دیدار با استاندار لرستان در سفر امروز خود گفت که مردم از عدم همکاری دولت نسبت به ایجاد اشتغال در استان گله‌مند هستند. زیرا استان لرستان از نظر بیکاری آمار بالایی دارد و ما نیز باید سعی کنیم این مشکل برطرف شود.

معاون پژوهش محیط زیست کشور عنوان کرد: با توجه به اینکه مشاغل سبز، کارآفرینی سبز و محیطی زیستی در کشور وجود دارد و آمار آن‌ها به ۲۴۰ مورد می‌رسد، بنابراین یک تفاهمنامه‌ای بین دفتر توسعه و برنامه‌ریزی رئیس جمهور با سازمان محیط زیست بسته شده تا راهی برای کارآفرینی مردم از این طریق آغاز شود. این در حالی است که مردم لرستان نیز می‌توانند از این مشاغل و ظرفیت‌های محیط زیستی که وجود دارد برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی استفاده کنند تا از این طریق آمار بیکاری در استان لرستان پایین بیاید.

این مسئول اضافه کرد: در این تفاهمنامه شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است این در حالی است که ۱۴ ستاد در این زمینه در کشور وجود دارد و می‌توانیم هر کدام از این مشاغل را به این صفات‌ها ربط دهیم.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما در سطح کلان حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد است که در این خصوص جلسه‌های زیادی برگزار کردیم این در حالی است که تالاب‌های کشور در حال از دست رفتن هستند و تشکل‌های مردمی می‌توانند با ما در این خصوص همکاری کنند.

این مسئول با بیان اینکه دین اسلام بسیار ارزشمند است، متذکر شد: دین مبین اسلام به حفاظت از محیط زیست تأکیدهای زیادی داشته است این در حالی است که ما نخستین جامعه بشریت در جهان هستیم زیرا ایرانیان تحت عنوان ایران‌بانان در جامعه شناخته شده‌اند بنابراین ما باید دست به دست هم دهیم و از محیط زیست خودمان حفاظت کنیم.

معاون پژوهش محیط زیست کشور ادامه داد: ما نباید بگذاریم زاگرس که ریه تنفسی کشور است به راحتی نابود و در ‌‌نهایت به بحران تبدیل شود بلکه باید همه تلاش خود را برای حفاظت از درختان زاگرس به کار بگیریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز