خبرگزاری کار ایران

شهردار خرم‌آباد؛

پل ۹ دی خرم آباد در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۷۰۳

پل ۹ دی خرم آباد ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسد.

شهردارخرم آباد گفت: پل ۹ دی خرم آباد ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، محمد مهرابی در بازید خبرنگاران از پروژه در دست احداثپل ۹ دی، افزود: کلنگ احداثاین پروژه، حدود ۲۶ سال قبل به زمین زده شد که عملیات اجرایی این طرح به دلایل مختلف، با کندی و وقفه زیاد انجام شده است.

شهردار خرم آباد گفت: با تکمیل عملیات اجرایی پل روگذر ۹ دی خرم آباد، این طرح عمران شهری پس از ۲۶ سال از زمان آغاز پروژه، همزمان با هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به توقف کامل پروژه در سه سال گذشته، اظهار کرد: عملیات اجرایی این طرح با تلاش و پیگیری زیاد مدیریت ارشد اجرایی استان و شهرداری خرم آباد، از ابتدای سال جاری دوباره آغاز و با جدیت اجرا شده است.

مهرابی تصریح کرد: با پیگیری و نظارت‌های جدی انجام شده، عملیات اجرایی این پروژه عمران شهری اکنون با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجراست که به زودی مراحل ساخت آن به طور کامل به پایان می‌رسد.

به گفته شهردار خرم آباد، براساس برنامه اعلام شده، با اتمام کار آسفالت مسیر پل روگذر، پروژه عمران شهری پل ۹ دی همزمان با هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

مهرابی با بیان اینکه بهره برداری از پل ۹ دی ۴۰ درصد ترافیک شهری خرم آباد را روان می‌کند، گفت: در صورت اتصال این پل به کوی جهادگران، بخشی از ترافیک شهری نیز به پل جهادگران منتقل خواهد شد.

مهرابی تصریح کرد: طول کلی پل ۹ دی چهار کیلومتر است و بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای آن هزینه شده است.
قرارداد تقاطع غیرهم سطح بلوار ولایت خرم آباد ابلاغ شد

شهردار خرم آباد یادآور شد: به طور هم زمان قرارداد تقاطع غیرهم سطح بلوار ولایت نیز ابلاغ شده و رایزنی با معارضین این پروژه نیز در حال انجام است.

مهرابی در ادامه با اشاره به اینکه پارک ۳۳ هکتاری دره گرم نیز در حاشیه پل ۹ دی قرار گرفته است، اظهار داشت: پارک ۳۳ هکتاری دره گرم نیز مشاور دارد و مطالعات آن د ر حال انجام است.

وی با بیان اینکه چشم انداز پل ۹ دی به وسیله این پارک ۳۳ هکتاری زیباسازی می‌شود، تصریح کرد: با افتتاح پروژه پل ۹ دی روی این پارک ۳۳ هکتاری و آبشار دره گرم که به آن متصل است کار می‌شود.

شهردار خرم آباد با تاکید بر اینکه برای اجرای پارک ۳۳ هکتاری باید سرمایه گذار جذب شود که تاکنون چند سرمایه گذار نیز اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: ۱۵ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است.

مهرابی با اشاره به اینکه بخشی از این پروژه پارک ۳۳ هکتاری نیز معارض خصوصی دارد، گفت: با این معارضین توافق‌هایی داشته‌ایم و تاکنون با ۳۰ تا ۴۰ درصد معارضین توافق صورت گرفته است.

رایزنی با سرمایه گذاران چینی برای اجرای منوریل خرم آباد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه منو ریل خرم آباد اظهار داشت: استارت این پروژه در دور اول شورای شهر که حضور داشتم زده شد.

شهردار خرم آباد با بیان اینکه یک سال پس از تصویب این پروژه در خرم آباد پروژه منو ریل کرمانشاه تصویب شد و در حال حاضر هم عملیات اجرایی آن در حال انجام است، تصریح کرد: این درحالی است که پروژه اجرایی منوریل در خرم آباد هنوز شروع نشده است.

مهرابی با تاکید بر اینکه در حال حاضر با چند سرمایه گذار چینی برای اجرای این پروژه مذاکره کرده‌ایم، افزود: برای اجرای این پروژه ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بیشتر در بخش فاینانس می‌توان آن را تامین کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز