خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان خبرداد:

مشکل استخدام ۲۹۳ نفر از فرزندان شاهد در دستگاه‌های دولتی حل شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۲۲۹

یکی از مشکلات استان لرستان، نرخ بالای بیکاری است که دراین میان بخشی از آمار افراد بیکار و جویای کار استان مربوط به خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر است.

استاندار لرستان در کارگروه اشتغال استان از استخدام ۲۹۳ نفر از فرزندان شاهد در دستگاههای دولتی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، استاندار لرستان گفت: مراحل اداری جذب و استخدام ۲۹۳ نفر از فرزندان شاهد استان در سطح دستگاههای اجرایی و دولتی درحال اجراست و این افراد تا پایان سال جاری در دستگاههای دولتی استان جذب و مشغول بکار خواهند شد.

هوشنگ بازوند، کارگروه اشتغال استان، افزود: یکی از مشکلات استان لرستان، نرخ بالای بیکاری است که دراین میان بخشی از آمار افراد بیکار و جویای کار استان مربوط به خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر است.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد بیکار جامعه ایثارگری استان، اظهار کرد: مهم‌ترین راهکار برای رفع معضل بیکاری در استان لرستان و کاهش نرخ بیکاری استان، فراهم کردن زمینه مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری این بخش در حوزه‌های صنعتی، تولیدی و اقتصادی است.

استاندار لرستان با اشاره به شرایط نامناسب فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی در استان، گفت: متاسفانه منابع موجود بانکی استان با مصارف آن همخوانی ندارد و همین امر از جمله دلایل عدم رونق فعالیت‌های اقتصادی و افزایش آمار بیکاری در استان است.

بازوند اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم و موثر انجام شده در زمینه رونق فعالیت‌های اقتصادی با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی در استان، مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی و شرکت‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف تولیدی، صنعتی و اقتصادی است.

وی با اشاره به مشارکت سازمان اقتصادی کوثر در فعالیت‌های اقتصادی استان لرستان به وی‍ژه در بخش اشتغالزایی جامعه ایثارگری، افزود: سرمایه گذاری موثر و کار‌شناسی این سازمان و همچنین همراهی و همکاری بانک‌ها در روند توسعه و رونق فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری، نقش موثر و قابل توجهی در کاهش نرخ بیکاری و رفع مشکل بیکاری جامعه ایثارگری استان لرستان دارد.

استاندار لرستان گفت: یکی از اقدامات انجام شده در زمینه جذب و مشارکت بخش خصوصی و شرکت‌های اقتصادی برای رشد و توسعه اقتصادی استان، اجرای طرح مجتمع تجاری کیو با اعتبار سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است. مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان نیز دراین کارگروه گفت: ۹ درصد بیکاران جامعه ایثارگری کشور در این استان هستند.

مراد روشنی افزود: در حال حاضر شش هزار و ۱۲۰ نفر از جامعه ایثارگری استان فاقد شغل هستند که این آمار معادل ۹ درصد افراد جویای کار جامعه ایثارگری کشور است.

وی تصریح کرد: آمار بیکاران جامعه ایثارگری استان لرستان در طول ۵ سال گذشته بیش از سه برابر افزایش یافته است.

روشنی با اشاره به اینکه از محل تسهیلات ارزان قیمت، خود اشتغالی و خانگی ایثارگران باید ۲۰ هزار فقره وام به ایثارگران بیکار استان لرستان پرداخت می‌شد، گفت: متاسفانه در این مدت تنها حدود یک هزار فقره وام به متقاضیان خود اشتغالی در جامعه ایثارگری استان پرداخت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز